اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسؤولان به درد فقرای جامه رسیدگی کنند

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه حضرت علی(ع) چشمانش از اشک و فقر فقرا به خواب نمی‌رفت، گفت: حکومت ما جمهوری اسلامی و اسلام همیشه حامی نیازمندان است به همین علت مسؤولان حکومت باید از درد فقرا آگاه و به آن رسیدگی کنند.

مسؤولان به درد فقرای جامه رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم که در جوار مضجع مطهر بانوی کرامت برگزار و به‌صورت زنده از شبکه سه سیما منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: لازم است به اتفاقاتی  که بعد از شهادت حضرت علی علیه‌السلام روی داده پرداخته شود و سخنانی که بعد از این حادثه جانسوز ذکر شده است موردبررسی قرار گیرد.

وی افزود: «صعصعه بن صوحان» یک خطیب چیره‌دست و ارادتمند حقیقی حضرت علی علیه‌السلام بود که بعد از حادثه به منزل حضرت آمد اما موفق به ملاقات نشد و به امام حسن علیه‌السلام گفت سلام مرا به ایشان برسانید و بگویید تو درباره عظمت و ذات خدا شناخت و درک عظیمی داشتی.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که درباره حضرت علیه‌السلام بعد از شهادت سخن گفته است همین صعصعه بن صوحان است و اولین مرثیه‌خوان حضرت نیز همین شخص است.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: صعصعه در کنار مزار حضرت می‌گوید کسانیکه علی علیه‌السلام را کنار زدند باختند چراکه ایشان از نظر علم و درک بالاترین انسان بود و این شهادت گوارایش باد چراکه زندگی ایشان تمامش خیر و مفید بود.

رفیعی یادآور شد: «ضرار بن ضمره» نیز یکی از افرادی است که بعد از شهادت حضرت علی علیه‌السلام در مورد ایشان سخن گفته است و بر اساس کتب رجالی، او یک انسان عالم زاده و عابدی است.

وی افزود: ضرار بن ضمره مقابل معاویه در وصف حضرت علی علیه‌السلام می‌گوید ایشان بر اساس عدالت حکم می‌کرد و هر چه بر زبان می‌راند با علم و حکمت بود و از دنیا گریزان و با شب مأنوس و شب‌زنده‌دار بود، علی علیه‌السلام اهل دین را تعظیم می‌کرد و فقرا را دوست می‌داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اولین سخنرانی امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مسجد کوفه بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، بسیار مهم است چراکه حضرت می‌فرمایند دیشب کسی از میان جامعه رفت و قلب و دست‌هایی از کار ایستاد و چشمانی بسته شد که نه درگذشته نظیر داشت و نه در آینده مثل او خواهد آمد.

رفیعی در ادامه گفت: امام حسن مجتبی علیه‌السلام در ادامه می‌فرماید همانا پدرم پرچم‌دار نبی خداست اما هیچ مالی از خود باقی نگذاشت و همه خرج نیازمندان کرد.

عضو هیأت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام کاملاً زاهدانه زندگی و اموال و دارایی‌های خود را وقف فقرا می‌کرد و باید این سخن گهربار حضرت که به مردم بپوشانید آنچه خود می‌پوشید و به زیردستان بخورانید آنچه خود می‌خورید آویزه گوش مسئولان باشد.

وی افزود: کدام مسئول در حال مسئولیت طعم فقر را می‌چشد؟ و زمانی که به منزل می‌آید گوشت و.. ندارد؟  و با فقر دسته و پنجه نرم می‌کند. همه باید زندگی خوب داشته باشند و مسئولان باید به فکر مردم باشند چراکه این گرانی‌ها به مردم فشار آورده است.

رفیعی تأکید کرد: حکومت ما جمهوری اسلامی است و باید به درد فقرا برسیم چرا حضرت علی علیه‌السلام چشمانش از اشک و فقر فقرا به خواب نمی‌رفت ما توقع داریم کسانی به صحنه بیایند و نامزد انتخابات شوند که به فقرا و مستمندان رسیدگی و وصیت‌نامه شهدا را پیاده کنند و پاسخ آه و درد جانبازان و پاسخ بیش از ۲۰۰ هزار شهید را در پل صراط بدهند و شرمنده مادران شهدا نباشند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول