اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسؤولان نباید حقوق مسلم نظام را مقابل فشارها به حراج گذارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسؤولان جمهوری اسلامی باید به وعده‌ای الهی ایمان داشته باشند، گفت: مسؤولان باید مقابل صف‌آرایی دشمن ایستادگی کنند و حقوق مسلم نظام اسلامی را برابر فشارها به حراج نگذارند.

مسؤولان نباید حقوق مسلم نظام را مقابل فشارها به حراج گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء بیست و یکم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: آیات ۶ و ۷ لقمان به مفاسد فرهنگی اشاره دارد و خداوند در این دو آیه به بعضی از اشخاص که با محصولات فاسد فرهنگی به دنبال راهزنی فرهنگی هستند و وسیله غفلت از خداوند را در جامعه گسترش می‌دهند اشاره‌کرده است.

وی افزود: قرآن وعده عذاب دردناکی به این اشخاص داده است به همین خاطر دولت اسلامی هم نباید در برابر مفسدان فرهنگی ساکت باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت اسلامی با محصولات فرهنگی فاسد و تولیدکنندگان این محصولات مخرب باید برخورد جدی داشته باشد و مماشات با آن‌ها جایز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هرگونه سخن، آهنگ و محصولی که انسان را به بی بیهودگی و گمراهی سوق دهد مصداق «لهوالحدیث» است.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: برخورد قاطع با مفسدان فرهنگی و مروجان فرهنگ فاسد از وظایف اصلی دولت اسلامی است و شیوه مواجهه و میزان حساسیت دولت مقابل مفسدان فرهنگی و آثار فرهنگی فاسد و مخرب، فیلم‌های سینمایی، کتاب‌ها و نشریه‌های نامناسب شاخصه مهمی در ارزیابی یک دولت اسلامی است.

وی افزود: دولتی که اجازه دهد جوانان به بسترهای مجازی فاسد دسترسی داشته باشند از اسلامی بودن فاصله دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه ۱۳ سوره لقمان، ضرورت برنامه‌ریزی برای تربیت نسل آینده است به همین خاطر یک دولت اسلامی باید به تربیت نسل آینده دلسوز و حساس باشد.

وی افزود: دولت اسلامی هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد سند ۲۰۳۰ به‌عنوان سند تربیتی کشور اجرا شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: توصیه جناب لقمان مبنی برداشتن صبر در سختی‌ها، ادب در گفتار، پرهیز در تکبر و خودبرتربینی، مسائل اخلاقی، عقیدتی و بینشی همگی نصایحی هستند که می‌توان به‌عنوان یک الگو در تربیت نسل آینده استفاده شود.

وی افزود: بر اساس روایات خودسازی با یاد خدا، توجه به حوادث روزگار، امربه‌معروف و نهی از منکر، تلاش درراه کسب کمالات نفسانی جاودان و انفاق، همگی مبنای تربیت نسل آینده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت اسلامی وظیفه دارد از معلمان حمایت ویژه‌ای به عمل بیاورد چراکه آن‌ها وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده‌دارند.

وی افزود: آیه ۲۲ سوره احزاب نیز مربوط به نهراسیدن از صفوف و لشگر کشی دشمنان است که دولت اسلامی نباید از دشمن هراس‌ داشته باشد و در این آیه ماجرای جنگ احزاب و اجماع دشمنان علیه نبی خدا موردبررسی قرارگرفته که در این شرایط عده‌ای از افراد سست‌عنصر به تردید افتادند اما در مقابل عده‌ای به وعده خدا و رسول خدا ایمان داشتند.

وی گفت: وقتی جامعه اسلامی مقابل صف‌آرایی دشمن کمی استقامت به خرج دهند می‌تواند تمام جامعه جهانی را یکجا شکست دهد به همین خاطر دولتی که مقابل صف‌آرایی دشمن کوتاه بیاید و به وعده الهی امید نداشته باشد با یک دولت ارزشمند اسلامی فاصله دارد.

این کارشناس قرآنی در پایان گفت: مسئولان جمهوری اسلامی باید به وعده‌ای الهی ایمان داشته باشند و حقوق مسلم نظام اسلامی را برابر فشارها به حراج نگذارند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول