اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باران و صاعقه مهمان آسمان مازندران می‌شود/ هشدار به شالیکاران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با توجه به بارش‌های رگباری، احتمال جاری شدن روان آب به‌صورت نقطه‌ای، برخورد صاعقه و برق گرفتگی در آسمان مازندران وجود دارد.

باران و صاعقه مهمان آسمان مازندران می‌شود/ هشدار به شالیکاران

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت پیش‌بینی هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: روز سه‌شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما بودیم.

وی با اشاره به هشدار زرد هواشناسی، گفت: با استقرار جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، از اواسط روز چهار‎شنبه ۱۵ تا اواخر روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه شاهد رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، وزش باد (گاهی نسبتاً شدید) و احتمال تگرگ در آسمان مازندران هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه کل آسمان مازندران به‌ویژه ارتفاعات استان را در برمی‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به فعالیت این سامانه احتمال جاری شدن روان آب به‌صورت نقطه‌ای، برخورد صاعقه و برق گرفتگی و آسیب به پوشش خزانه‌های برنج وجود دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط توصیه بر پرهیز از  اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم‏‌سازی پوشش گلخانه‌ها و خزانه برنج و پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع است.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران از بعدازظهر امروز به‌تدریج مواج می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول