اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تاکید مسئولان بهمئی بر الگوگیری از مکتب فکری شهید مطهری/پیوند مسجد و مدرسه هنر ماندگار معلم

امام جمعه بهمئی گفت: باید راه امام راحل و شهدا را در مدارس پیاده کنیم و پیام‌هایی از وصایای شهدا را در کلاس های درس پیاده کنیم و دانش آموزان را با تفکر و مکتب فکری شهید مطهری آشنا کنیم.

تاکید مسئولان بهمئی بر الگوگیری از مکتب فکری شهید مطهری/پیوند مسجد و مدرسه هنر ماندگار معلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهمئی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی به همراه مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان به مناسبت هفته معلم با حجت‌الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی دیدار کردند. 

در این دیدار حجت الاسلام افروغی اظهار داشت: معلمین و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت باید در عمق بخشیدن به ایمان فرزندان کشور پیشقدم باشند تا بتوانند به جوانان و نوجوانان روحیه ایمانی، انقلابی و اخلاقی تزریق کنند و در خصوص ارتباط و انس دانش آموزان با پروردگار دغدغه داشته باشند و آموزش و پرروش باید مساجد را زنده کرده و هر مدرسه ای با مسجد محله‌اش در ارتباط باشد.

امام جمعه بهمئی تصریح کرد: باید راه امام راحل و شهدا را در مدارس پیاده کنیم و پیام‌هایی از وصایای شهدا را در کلاس های درس پیاده کنیم و دانش آموزان را با فرهنگ شهید و شهادت آشنا سازیم.

وی خاطرنشان کرد: استکبار می‌خواهد سرحلقه تربیت در دست خودشان باشد تا انسان هایی مطابق تفکرات خود تربیت کنند و روحیه ظلم ستیزی خودشان را حفظ کنند. ما مبانی تربیتی قوی داریم و اگر بتوانیم آن را به دنیا صادر کنیم دنیا هم از آن استقبال می‌کند آثار شهید مطهری مستخرج از آیات قرآن است و این ها همان سند تحول است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان بیان کرد: رسالت معلم این است بر آنچه در اطرافش می گذرد نظارت مستمر داشته باشد و دغدغه معیشت فرهنگیان را باید مسؤولان برطرف کنند.

سرگرد علی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی هم  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی، با اشاره به حضور پر شور معلمان در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان در جنگ نرم گرفتن هویت اصلی جوانان و نوجوانان و تضعیف روحیه اعتقادی این نسل است.

محمدی تاکید کرد: هفته معلم و عقیدتی سیاسی، فرصت مناسبی است تا اندیشه‌های ناب جمهوری اسلامی از جمله شهید مطهری در جامعه تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته عقیدتی سیاسی باید آثار شهید مطهری مورد توجه باشد، به خصوص نیروهای سپاه و بسیج باید نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند

غلامعلی مویدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهمئی هم در این دیدار گفت: شهید مطهری را باید از نو شناخت و بنا بر نیازهای امروز جامعه از نو پای درس هایش نشست.

وی افزود: شهید مطهری یک چهره یا نام ماندگار در قاب تاریخ و عرصه فرهنگ، اندیشه و سیاست ورزی است که می توان از سرچشمه رسالت وی عبرت گرفت و راه روشن و تعالی را طی کرد.

وی تاکید کرد: شهید مطهری اسوه و الگویی ماندگار برای معلمان است،لذا اساتید و معلمان در تربیت صحیح دانش آموزان، تولید علم و تقویت فرهنگ نقش بسزایی دارند.

مویدی گفت: مجموعه آموزش و پرورش بهمئی  برای تداوم یادگیری در این شرایط سخت با جان ودل پای کار ایستاده اند، و روند آموزش دانش آموزان را با حداقل ترین امکانات رها نکرده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی  افزود: دانش آموزان آینده سازان این نظام و ادامه دهنده راه اسلام هستند بنابراین روند آموزش و کیفیت یادگیری آنان از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند نسل به نسل تاثیرگذار باشد.

مویدی در پایان اشاره کرد : از رهنمودهای امام جمعه عزیز بسیار سپاسگزاریم وانشاالله دراینده ازوجود ایشان درراستای تعلیم وتربیت واموزش وپرورش نهایت استفاده راببریم وامادگی هرنوع همکاری وتعامل راداریم

انتخاب پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول