اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک منبع‌آگاه: آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران اصرار دارد

یک منبع آگاه به شبکه خبری پرس‌تی‌وی گفت که آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اصرار دارد و به بهانه‌های مختلف درصد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف‌تر از برجام سال 2015 است.

یک منبع‌آگاه: آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران اصرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری انگلیسی زبان «پرس‌تی‌وی» امروز از یک منبع مطلع در تهران کسب اطلاع کرد که آمریکا تاکنون نه تنها انجام اصلاحاتی را که باعث کاهش ریسک همکاری اقتصادی و بانکی با ایران می‌شود، نپذیرفته است، بلکه عملا ریسک همکاری با ایران را بالاتر برده است.

به گفته این منبع مطلع، آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد. همچنین آمریکا رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای  برجام رد کرده است.

این منبع آگاه ادامه داده است که عدم لغو قانون کاتسا و ادامه تحریم‌های افراد و نهادهای ایرانی به بهانه‌های مختلف به معنی فلج شدن تعاملات بانکی و اقتصادی در خارج و حتی در داخل ایران است و منجر به نوعی خود تحریمی در داخل کشور می‌شود.

وی به پرس تی وی گفته است در حالی که کاتسا از جمله قوانین تحریمی است که در دوره ترامپ در ادامه تحریم‌های فلج کننده وضع شده، تاکنون نشانه‌ای از تمایل آمریکا به لغو آن دیده نشده است. هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین نیز بارها بر ضرورت لغو همه تحریم‌های بعد از اجرایی شدن برجام و اجرای کامل برجام تاکید کرده و آقای عراقچی تحریم‌های موسوم به برنامه ویزا، آیسا و کاتسا را از جمله این تحریم‌ها ذکر کرده که باید لغو شود.

منبع مطلع در اظهارات خود به پرس تی وی تصریح کرده است که آمریکا با حفظ این تحریم‌ها به بهانه های مختلف درصدد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف تر از برجام سال ۲۰۱۵ به ایران است که عملا هیچگونه گشایشی در اقتصاد ایران ایجاد نخواهد کرد.

منبع آگاه پرس تی وی تاکید کرده است امریکا باید با اجرای کامل بند ۲۹ برجام تمامی موانع عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با جهان را بردارد.

تا کنون چند دور مذاکرات میان ایران و اعضای باقی مانده در برجام درباره احیای این توافق و بازگشت آمریکا به آن برگزار کرده‌اند.

علی‌رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده اما دولت جدید این کشور همچون دولت قبلی آن همچنان سیاست‌های مشابهی را در قبال ایران دنبال می‌کند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند اما مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول