اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

علمای اهل سنت خراسان شمالی: حمایت از بیت‌المقدس یک تکلیف الهی و شرعی است

شورای تقریبی علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی طی بیانیه‌ای، حمایت از بیت المقدس و روز جهانی قدس را تکلیف الهی و وظیفه شرعی اعلام کردند.

علمای اهل سنت خراسان شمالی: حمایت از بیت‌المقدس  یک تکلیف الهی و شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی طی بیانیه‌ای اعلام کردند، حمایت از بیت‌المقدس و روز جهانی قدس تکلیف الهی و وظیفه شرعی است.

در آستانه فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، علماء و روحانیون اهل تسنن استان ضمن انتشار بیانیه‌ای تأکید نمودند: شیوع بیماری منحوس کرونا و نبود امکان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، مانع از ابراز علاقه و ارادت امت‌های اسلامی به قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین نخواهد شد و در ‌آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم ایران اسلامی یک‌بار دیگر فریاد عدالت‌خواهی خود را برای احقاق حقوق مظلومان فلسطین و دیگر مردم تحت ستم استکبار جهانی و اسرائیل تروریست پرور؛ با استفاده از فضای مجازی و دعا نمودن علیه کفار سر خواهند داد و اثبات خواهند نمود همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی خود و یار و یاور مظلومینی هستند که راه قیام را برگزیده و بر ستمگران می‌شورند.

در ادامه  بیانیه مزبور آمده است: اعلام روز جهانی قدس در مرداد سال ۱۳۵۸ توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، باهدف یادآوری ظلم و ستم علیه مردم در محاصره و آواره فلسطین و طنین صدای آن‌ها در جهان برای رهایی از بیش از ۷۰ سال ظلم و تجاوز و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی انجام‌شده است. امام خمینی (ره) با اعلام این روز به‌عنوان روز جهانی قدس آرزوی صهیونیست و حامیان آن برای تشکیل خاورمیانه بزرگ و اسرائیل از نیل تا فرات را تبدیل به یاس و ناامیدی نمود.

در این بیانه تأکید شده است: ناگفته نماند که حملات و جنایات وحشیانه و ضد بشری رژیم سفاک و کودک کش و غاصب اسراییل علیه مردم مظلوم و ستم دیده و بی‌پناه فلسطین و غزه و کشتار بسیاری از غیرنظامیان، ویران کردن خانه‌های مردم، قتل‌عام کودکان شیرخوار، بمباران مدارس و مساجد و بیمارستان‌ها، ممانعت از ورود غذا و دارو و دیگر نیازهای اولیه مردم، جهان اسلام را به خشم و اندوه فروبرده و قلب هر انسان مسلمان و آزاده‌ای را جریحه‌دار داشته است.

علماء و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی تصریح کردند: بی‌شک با توجه به اینکه جهان اسلام، قدس را ملک خود می‌دانند که توسط صهیونیست‌ها غصب شده، بر مسلمانان جهان؛ تکلیف الهی و واجب شرعی و دینی است که از بیت‌المقدس باجان و دل دفاع نموده و قدس شریف را با عملی نمودن رهنمودهای مقام معظم رهبری و گسترس اخوت و برادری از چنگال این رژیم غاصب و منحوس خارج کنند.

در این بیانیه آمده است: فلذا ما ائمه جمعه، جماعت مساجد، مدیران و مدرسین اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن جنایات بی‌رحمانه صهیونیست‌های اشغالگر و سفاک و حامیان روسیاه آن‌ها و ضمن تقدیر و تشکر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) رهبر فرزانه انقلاب در حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین از تمام کشورهای اسلامی و مجامع سازمان‌های بین‌المللی و به‌اصطلاح حقوق بشری می‌خواهیم تا مردم فلسطین حمایت و دست غاصبان و جنایتکاران را کوتاه کنند.
من الله توفیق
شورای تقریبی اهل سنت خراسان شمالی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول