اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین هشدار فرمانده کل شاخه نظامی حماس به صهیونیست‌ها درباره محله «شیخ جراح»

فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام در واکنش به تداوم تجاوزها و تهدیدهای صهیونیست‌ها علیه ساکنان محله شیخ جراح در قدس، با انتشار نامه‌ای خطاب به اشغالگران اعلام کرد: این آخرین هشدار است.

آخرین هشدار فرمانده کل شاخه نظامی حماس به صهیونیست‌ها درباره محله «شیخ جراح»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقامت اسلامی فلسطین (حماس)، به رژیم صهیونیستی درباره تعرض به محله شیخ جراح در قدس اشغالی هشدار داد.

«محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی نامه‌ای خطاب به اشغالگران صهیونیست بشدت درباره تداوم تجاوز علیه محله شیخ جراح هشدار داد و اعلام کرد که فرماندهی القسام و مقاومت در مقابل تداوم این وضعیت دست بسته نخواهد ماند و اشغالگران بهای سنگینی را برای تداوم این وضعیت پرداخت خواهند کرد.

الضیف یکی از مهمترین فرماندهان فلسطینی تحت تعقیب رژیم صهیونیستی از بیش از دو دهه پیش تاکنون است. وی که در عملیات‌های نظامی بزرگی علیه این رژیم نقش داشته، تاکنون بارها هدف سوء‌قصد قرار گرفته که آخرین‌ آنها مربوط به سال ۲۰۱۴ و ایام جنگ علیه نوار غزه است.

در این نامه که در حساب کاربری «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام منتشر شد، تاکید شده که این «آخرین هشدار» به اشغالگران است.

در این نامه آمده است: «فرماندهی کل آخرین هشدار واضح و شفاف خود را به اشغالگران و غاصبان می‌دهد و اعلام می‌کند که اگر تجاوز علیه مردم ما در محله شیخ جراح متوقف نشود، ما دست بسته نخواهیم ماند و دشمن بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.»

وی تاکید کرد که فرماندهی القسام و مقاومت ضمن تقدیر و تمجید از مقاومت و پایداری ساکنان قدس اشغال، با دقت و از نزدیک حوادث و تحولات در شیخ جراح را رصد می‌کند.

این در حالی است که به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

وزارت خارجه اردن چندی پیش از تصویب ۱۴ توافقنامه و تحویل آن به ساکنان محله شیخ جراح از طریق وزارت خارجه فلسطین خبر داد. این توافقنامه‌ها به اسناد قبلی اضافه می‌شوند که بر مالکیت فلسطینی‌ها تأکید دارد.

 وزارت خارجه اردن اعلام کرد، یک سند نیز به طرف فلسطینی تحویل شد که نشان می‌دهد وزارت مسکن اردن توافقنامه‌ای با آنروا برای ساخت ۲۸ منزل مسکونی در محله شیخ جراح بسته است. همچنین در آن زمان توافقنامه‌های شخصی با اهالی این منطقه منعقد شده که به موجب آن اردن متعهد شده است منازل مذکور را به نام ساکنانش ثبت شود اما به دلیل جنگ ۱۹۶۷، این امر انجام نشد.

با این حال چند روزی است که تنش‌ها در محله شیخ جراح افزایش یافته است و نیروهای صهیونیستی شماری از خانواده‌های ساکن در این محله را تهدید کرده‌اند که باید به نفع گروه‌های شهرک‌نشینی، منازل خود را ترک کنند.

یک‌شنبه پیش، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، صدور حکم در این زمینه را به تاخیر انداخت و به دو طرف چهار روز (یعنی تا روز پنج‌شنبه آتی) مهلت داد تا پیش از صدور حکم نهایی، بر سر این مشکل، توافق کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول