اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احیای ۶۰ واحد تولیدی و اشتغالزایی برای ۲ هزار نفردر زنجان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در استان احیا شده است، گفت: با فعال شدن این واحدها برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

احیای ۶۰ واحد تولیدی و اشتغالزایی برای ۲ هزار نفردر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی  در دیدار با اعضای خانه کارگر اظهار کرد: کارگران بسیار زحمتکش هستند و باید به امنیت شغلی آنها توجه شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کارگر و توجه به مشکلات این قشر افزود: در انجام امور برای رفاه کارگران نباید کوتاهی کرد و در این خصوص ارگان مربوطه باید تلاش کند. 

استاندار زنجان گفت: در همه سیستم‌های دنیا، ارزشمندتر از منابع انسانی وجود ندارد و هرکس در عمل به آن توجه کرده موفق است، چرا که تولید با نیروی انسانی معنا و مفعوم دارد.

حقیقی با بیان اینکه باید ارتباط بین کار فرما و کارگر تقویت شود، تصریح کرد: اختلافات بین دو  باید به کمترین حد ممکن خود برسد  و مکمل هم باشند. 

وی  افزود: اشتغالزایی در جامعه از ارزش بالایی برخوردار است، یعنی حتی اگر برای یک روستایی هم شغل ایجاد شود، ارزش آن بیشتر از میلیاردها سرمایه‌گذاری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری تسهیلات در استان زنجان از 8 هزار و ۹۴ میلیارد تومان در سال ۹۷ به  ۱۸ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است، ابراز داشت: تسهیلات پرداختی در استان ۶ میلیارد تومان  است. 

 حقیقی تاکید کرد: طی دهه فجر سال گذشته حدود  ۹ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان پروژه  در استان زنجان افتتاح و برای ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در استان احیا شده است، گفت: با فعال شدن این واحدها برای  ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد. 

استاندار زنجان به رفع مشکلات نخ‌تایر و ترانسفور اشاره کرد و گفت: مشکلات این  دو واحد تولیدی بزرگ رفع شد و طی دو سال گذشته هم واحد تولیدی و صنعتی در استان تعطیل نشده است. 

حقیقی بر لزوم به‌کارگیری نیروهای بومی در واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تاکید کرد و افزود: تنها خواسته من از کارفرمایان، جذب نیروهای بومی است و باید جذب نیروهای بومی در استان به طور کامل عملیاتی شود و همه کارفرمایان بدانند که جذب نیروی بومی خط قرمز من است.

کارگران نیروهای ارزشمند عرصه تولید هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به همت و حمایت واحدهای تولید لوازم بهداشتی و سلامتی استان از جمله واحدهای تولید مواد ضدعفونی و ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز، اظهار داشت: با ارائه‌ اقلام بهداشتی به واحدهای تولیدی استان، شرایط کار و پیشگیری از ابتلا به کرونا در آن‌ها تسهیل شده و نبض تولید از کار نیفتاد.

محمدرضا یوسفی همراهی کادر درمان استان و اقدامات پیشگیرانه خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی را با جامعه‌ کار و کارگر استان مهم ارزیابی کرد و گفت: تک تک افراد جامعه و کارگاه‌های تولیدی باید برای قدرشناسی و همکاری با کادر درمان استان و خانه‌های بهداشت کارگری با جان و دل بکوشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،  با بیان اینکه نیروی کار به عنوان نیروی مولد عرصه‌ تولید باید مورد احترام و حمایت باشد، افزود: همه‌ روز و هفته‌های ما روز کار و کارگر است و کارگران به عنوان نیروهای ارزشمند عرصه‌ تلاش و تولید، چرخ تولید و پیشرفت کشور را می‌چرخانند و جا دارد در هر مجموعه و شرایطی ارج ببینند و تقدیر شوند.

وی، همچنین مدیران را به عنوان افسران آگاه و اثرگذار در بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور برشمرد و گفت: با ترسیم چشم‌انداز درست و افق‌های روشن توسط این افسران، باید به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کنیم و از قافله‌ جهانی عقب نمانیم.

یوسفی ادامه داد: شرایط حال حاضر کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری همه گیر کرونا که بسیاری از فعالیت‌ها را تحت الشعاع خود قرارداده است، تمام افراد را به نوعی درگیر ساخته و در یک جنگ تمام عیار بسر می‌بریم.
وی ادامه داد: در شرایط مذکور کارگران زحمت کش که نیروهای مولد جامعه محسوب می‌شوند و سرمایه‌های بی بدیل و ارزشمند کشور هستند و در این جنگ تمام عیار مردانه ایستادگی کرده و با ایثار و از خودگذشتگی خطوط تولید را حفظ و برای پیشرفت و توسعه کشور و ساختن ایرانی آباد کوشش می کنند.

انتهای پیام/73005ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول