اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هنوز از موج آخر کرونا عبور نکرده ایم/تسریع در راه اندازی بیمارستان مادر

استاندار قم گفت: تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی استان از قرمز به نارنجی به معنای عبور از موج اخیر بیماری کرونا نیست.

هنوز از موج آخر کرونا عبور نکرده ایم/تسریع در راه اندازی بیمارستان مادر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تشکر از همه اقشار فهیم مردم استان بابت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم شب های قدر و همچنین تقدیر از همراهی مراجع معظم تقلید و علماء اظهار کرد: همچنان نیازمند رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی عموم هم استانی های عزیز و همچنین نظارت بیشتر بر فعالیت مشاغل بویژه نانوایی ها و آرایشگاه ها هستیم.

وی افزود: گزارش های مرکز بهداشت استان نشان می دهد وضعیت استفاده از ماسک در بین عموم مردم به مطلوبیت کافی نرسیده است.

استاندار قم در ادامه از شهرداری خواست تا در نشست هفته آینده این ستاد، درباره میزان استفاده مردم از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی گزارشی ارائه شود.

سرمست با بیان انتظار تسریع در روند راه اندازی و افتتاح بیمارستان مادر خاطرنشان کرد: این بیمارستان باید حداکثر در دو هفته آینده به بهره برداری برسد، ضمن آن که از ظرفیت آن می توان برای واکسیناسیون عمومی کرونا نیز بهره بُرد.

وی سپس به ضرورت توسعه کسب و کارهای اینترنتی توجه داد و یادآور شد: توسعه این کسب و کارها نباید به زمان کرونا محدود شود، بلکه این امر در زمان پساکرونا نیز باید تداوم داشته باشد.

استاندار قم ادامه داد: خوشبختانه موج اخیر بیماری کرونا در استان به ثبات نسبی رسیده است و البته امیدواریم با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و اطلاع رسانی بیشتر درباره مسائل کرونا، شاهد وضعیت نزولی شیوع این بیماری در استان باشیم، اما همچنان از موج آخر این بیماری عبور نکرده ایم و باید هوشیار باشیم.

سرمست در عین حال لزوم دوری از عادی انگاری درباره کرونا را خواستار شد و اذعان کرد: تجربه به ما می‌گوید هرگونه عادی انگاری در موضوع کرونا می تواند درگیری با موج جدید این بیماری را به دنبال داشته باشد.

وی در این نشست خواستار ارائه گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت ویدئوکنفرانسی و در موضوع نگرانی بابت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری برون شهری شد که البته صدای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم در سالن برگزاری نشست دریافت نشد و همین امر تذکر استاندار قم به محمدرضا گروسی مبنی بر ضرورت تست سیستم ویدئوکنفرانسی پیش از آغاز هر نشست ستاد را به دنبال داشت.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول