اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

مطبوعات اروپا در تمجید ستاره مسلمان؛ محرز در قامت «انتقام‌جویان» در شب پایان فیلم پاریس!

شب گذشته ستاره مسلمان منچسترسیتی با درخشش خود به رویای قطری‌ها در پاریس پایان داد و به ابرقهرمان دنیای فوتبال لقب گرفت.

مطبوعات اروپا در تمجید ستاره مسلمان؛ محرز در قامت «انتقام‌جویان» در شب پایان فیلم پاریس!

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در ورزشگاه پوشیده از برف اتحاد برگزار شد و پپ گواردیولا توانست با نبوغ خود، سیتیزن‌ها را برای اولین بار به فینال این رقابت برسد.

برای این امر مهم، یک ستاره مسلمان به «ابرقهرمان» دنیای فوتبال بدل شد و به مرد اول لیگ قهرمانان اروپا نام گرفت. ریاض محرز، بازیکن الجزایری پپ گواردیولا با 2 گل خود مقابل پاری سن ژرمن، برد منچسترسیتی با نتیجه 4 بر یک را تضمین کرد و باعث شد تا این تیم برای اولین بار در تاریخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

از طرفی شکست پاریس در شب غیبت امباپه و ناکامی نیمار رقم خورد. شاید این شکست و لغزش پاریس در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، مهر تاییدی باشد که این تیم فرانسوی نمی‌تواند هیچگاه جام اروپایی را بالای سر ببرد. زیرا امباپه شدیدا علاقه‌مند به خروج است و نیمار درخواست کرده که بارسلونا بازگردد. البته جدایی هر 2 ستاره پاریس غیرممکن به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود طبق برخی گزارش‌ها که امباپه راهی رئال شود و نیمار با پاریس تمدید کند.

اکیپ فرانسه، داستان پاریس را به یک فیلم تشبیه کرد و به مانند فیلم‌های خارجی با تیتر «The End» یعنی «پایان» حدف پاریس را به منزله پایان یک رویا دانست.

این روزنامه فرانسوی البته برای تیتر خود تصویر جالبی را انتخاب کرد و به جای استفاده از نیمار یا حتی امباپه، جلد خود را به «دی‌ ماریا» اختصاص داد که با خطایی عجیب باعث شد تا اندک امید پاریس برای بازگشت به پایان برسد.ستاره آرژانتینی در بازی شب گذشته کاملاً غیرحرفه‌ای عمل کرد و با ضربه‌ای عجیب به ساق پای فرناندینیو با کارت قرمزی مستقیم از بازی بیرون رفت تا ناکام بزرگ پاریس در کنار نیمار و امباپه نام گیرد.

از طرفی اما مطبوعات انگلیسی به تمجید از ستاره مسلمان پپ گواردیولا پرداختند و «ریاض محرز» را شخصیتی ابرقهرمانی در دنیای فوتبال نامیدند.

میرر انگلیس با تیتری جالب و استفاده از کلمه محرز تیتر «مارول» را به روی جلد برد و او را به شخصیت «کامیک‌بوک» دنیای فانتزی تشبیه کرد. مارول یک کمپانی سینمایی آمریکایی است که یک دنیای داستانی با محور شخصیت‌های ابرقهرمانی مثل مرد آهنی، هالک، ثور، کاپیتان آمریکا و بارزترین آنها «انتقام‌جویان با نام انگلیسی - Avengers» خلق کرده است.

گاردین با تیتر «ایستگاه بعد؛ استانبول» از فینالیست شدن تیم منچسترسیتی نوشت و ریاض محرز، ستاره مسلمان را مرد اول سیتزن‌ها نامید. گاردین تیم منچستر سیتی را یک تیم خونسرد دانست و شکست پاریس را به منزله باخت در رویاپردازی خواند.

دیلی‌اکسپرس با تیتر «دلچسب و خونسرد» از تیم منچسترسیتی تمجید کرد و به درخشش محرز اشاره کرد.

دیلی استار هم از دنیای مارول صحبت کرد و تیم منچسترسیتی را «جسور» نامید. این نشریه بریتانیایی ستاره مسلمان را بی‌رحم خواند و به تمجید از محرز پرداخت.

دیلی استار همچنین از بازی امشب چلسی و رئال مادرید صحبت کرد و نوشت: آبی‌ها در اندیشه مبارزه با (رئال) برای رسیدن به فینال بریتانیایی!

دیلی تلگراف تیتر «مارول» را به روی جلد برد ولی خلاقیت بیشتری به کار گرفت. این نشریه منچسترسیتی را خارق العاده نامید و نوشت ممنون از محرز که سیتی را پس از 51 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا برد.

دیلی میل نیز ستاره مسلمان منچسترسیتی را یک «قهرمان» نامید و درخشش تیم گواردیولا را یک طوفان بزرگ نامید. نشریه انگلیس نوشت که پاریس اسیر این طوفان شد و زیر این کولاک جانش را از دست داد.

روزنامه مترو تیتری جالبی را برای جلد امروز خود به کار برد و با استفاده از فیلم مشهور آمریکایی عنوان «مقصد نهایی»را برای منچسترسیتی انتخاب کرد.

مترو نوشت که تاریخ سازی با دستان محرز، ستاره مسلمان سیتی رقم خورد و این تیم توانست برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول