اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در ۸ شهرستان سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در هشت شهرستان استان سمنان در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در ۸ شهرستان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی کاشفی پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه سمنان اظهار کرد: ۲۶ محله اسلامی به همت گروه‌های جهادی در حاشیه شهرها و سایت‌های مسکن مهر در استان سمنان راه‌اندازی شده است که توانستند تاکنون برای ۹۰ نفر اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: دهکده اقتصاد مقاومتی نیز با هدف ایجاد اشتغال در مرکز استان سمنان ایجاد شده است که در ۱۴ عرصه با محوریت اشتغال‌زایی و ارائه آموزش‌هایی که به ایجاد اشتغال منتهی شود، فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان ادامه داد: در این دهکده‌ها برای ۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است و در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بسته شده، سالانه ۱۰۰ نفر در هر کدام از این عرصه‌ها آموزش می‌بینند.

کاشفی اضافه کرد: ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در هشت شهرستان استان سمنان در سال جاری در دستور کار قرار دارد و به‌طورجدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: ۵۰۵ صندوق قرض‌الحسنه نیز در سراسر استان سمنان ایجاد شده است که در روستاها و شهرهای مختلف در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عنوان کرد: در این صندوق‌های قرض‌الحسنه به سهولت در دریافت وام‌های قرض‌الحسنه ایجاد اشتغال و همچنین ایجاد شرکت‌های تعاونی در راستای اشتغال‌زایی کمک می‌شود.

کاشفی گفت: یک شرکت تعاونی در سال گذشته در حوزه اشتغال با کمک صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان سمنان ایجاد شد و هم‌اکنون بیش از ۳۵ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

او تصریح کرد: تاکنون پنج هزار فقره وام قرض‌الحسنه از پنج تا ۲۰ میلیون تومان در این صندوق‌ها پرداخت شده و گردش ریالی آنها نیز ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان ادامه داد: با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه از سال ۹۸ تاکنون بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال در کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی این استان ایجاد شده است.

کاشفی بیان کرد: گروه‌های جهادی هم‌اکنون در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی توزیع سبدهای کالا، تهیه جهیزیه و چندین عرصه دیگر فعالیت دارند.

وی گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در ۲۱ عرصه تعریف شده که در حوزه سلامت و عمران بیشترین خدمات در سال گذشته صورت گرفت و یک‌هزار و ۴۶ گروه جهادی که در قالب گروه‌های مردمی ساماندهی شدند، در سراسر استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۲۷۵ گروه جهادی سمنان در طرح شهید سلیمانی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی نیز ۲۷۵ گروه جهادی با چهار هزار و ۵۰۰ نفر ورود پیدا کردند و شناسایی بیماران کرونایی خانه به خانه در قالب این طرح انجام شد.

کاشفی اضافه کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهر توسط گروه‌های جهادی انجام شد و در قالب کمک مؤمنانه و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدامات متفاوتی صورت گرفت و در گروه‌های جهادی موفق شدند، سبدهای کالای معیشتی را تهیه و توزیع کنند.

وی افزود: تولید ماسک در سه ماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که انجام شد و اگر فعالیت کارگاه‌های جهادی انجام نمی‌گرفت، نیاز به ماسک ممکن بود به یک بحران تبدیل شود؛ اما با تشکیل ۱۳۵ کارگاه تولید ماسک در این حوزه گام‌های خوبی برداشته شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خاطرنشان کرد: در حوزه همکاری با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان نیز برای رنگ‌آمیزی و تعمیر مدارس اقدام‌های متفاوتی انجام شد و همچنین نیروهای جهادی در اجرای طرح تعمیر ۴۶۰ باب خانه مستمندان با همکاری کمیته امداد مشارکت داشتند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول