اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گام بلند شرکتی دانش‌بنیان در استفاده از فناوری نانو برای تصفیه آب و هوا

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با استفاده از فناوری نانو فرآیند تصفیه آب و هوا را یک گام به جلو حرکت دهد.

گام بلند شرکتی دانش‌بنیان در استفاده از فناوری نانو برای تصفیه آب و هوا

 به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مازیار مومنی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تعهد اندیشه لیاقت سلامت، گفت: این شرکت در حوزه آب، انرژی و سلامت فعالیت می‌کند. ما تلاش داریم تا تمرکز خود را بر روی محصولاتی قرار دهیم که علاوه بر برخورداری از فناوری‌های روز، نوآوری نیز داشته باشند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تعهد اندیشه لیاقت سلامت، ادامه داد: یکی از محصولات ما نانو فتوکاتالیست است که در صنعت تصفیه آب، پساب و تصفیه هوا کاربرد دارد. این محصول برای تصفیه نیاز به دستگاه خاصی ندارد و از طریق ایجاد یک لایه نازک بر روی اجسام و سطوح مرتبط با هوا یا آب، می‌توان آن سطح را به یک سیستم خودکار تصفیه تبدیل کرد.

به گفته وی، برای مثال می‌توان این ماده را بر روی سطح یک دیوار یا یک میز اسپری کرد و آن سطح هوا را تصفیه می‌کند. همچنین دیواره استخر آب یا پساب نیز از طریق چسپاندن این ماده به یک سامانه خودکار تصفیه آب و پساب تبدیل می‌شود. قیمت این محصول بسیار کمتر از محصول نمونه مشابه خارجی است، در حالی که از نظر کیفیت چیزی از آن کم ندارد.

این فعال دانش‌بنیان، ضمن ارائه توضیح بیشتر در مورد فعالیت‌های شرکت، گفت: این مجموعه  با تشکیل واحدهای مختلف تحقیق و توسعه با استفاده از ترکیبات معدنی برای کاهش هزینه‌های خدمات شهری اقدام کرد. محصولات این شرکت در زمینه کاهش لغزندگی جاده‌ها و فضای سبز با قیمت بسیار کمتر و کیفیت بالا باعث شد تا هزینه مدیریت شهری در این زمینه کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تعهد اندیشه لیاقت سلامت، با اشاره به حوزه‌های کاری متنوع این شرکت، بیان کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت، جاذب‌های نفتی است که برای جذب آلودگی‌های ایجاد شده در اثر نشت نفت عرضه شده است و باعث حفظ و حراست از محیط زیست می‌شود.

 مومنی ضمن توضیح فعالیت‌های علمی شرکت گفت: در حال حاضر با توسعه تحقیقات، در تلاش هستیم تا محصولات بیشتری را با استفاده از نانو فناوری به سبد محصولات خود اضافه کنیم.

 

  انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول