اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کوشکی: هدف روز قدس تبدیل جهان اسلام به یک قطب قدرت در دنیا است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر فلسفه و هدف اصلی این روز درک شود، آنگاه جهان اسلام مشکلات را پشت سر گذاشته و به یک قطب قدرت در جهان تبدیل می‌شود.

کوشکی: هدف روز قدس تبدیل جهان اسلام به یک قطب قدرت در دنیا است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مسئله فلسطین بهانه اتحاد جهان اسلام است

- امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ در پیام اعلامی نامگذاری روز جهانی قدس فرمودند روز قدس، روز اسلام است.

- این بدان معناست که ماجرای قدس و مسئله فلسطین، محور و بهانه اتحاد جهان اسلام و هماهنگی مسلمانان است.

هدف روز قدس تبدیل جهان اسلام به یک قطب قدرت در دنیا است

- مسئله فلسطین فرصتی برای همگرایی مسلمانان و تقویت قدرت جهان اسلام در جهت حل و فصل مشکلات دنیای اسلام است.

- حل مسئله فلسطین تنها نتیجه روز قدس نیست و اگر فلسفه و هدف اصلی این روز درک شود، آنگاه جهان اسلام مشکلات را پشت سر گذاشته و به یک قطب قدرت در جهان تبدیل می‌شود.

- البته در جهان اسلام مسئله قدس و آزادی فلسطین مورد اجماع مسلمانان است و تنها وهابی‌ها مخالف این مسئله هستند و الان هم که به طور رسمی وارد فرآیند سازش و عادی‌سازی روابط شده‌اند.

عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل سابقه طولانی دارد

- عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل نیازی به بهانه کرونا نداشته و به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد.

- طرح عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۰ در کنفرانس «فاس» مراکش مطرح شد و بانی این طرح ملک فهد، ولیعهد وقت و پادشاه اسبق عربستان سعودی، بود و این طرح گام به گام پیش رفته تا امروز به این نقطه رسیده است.

- سال‌های سال بود که سعودی‌ها و حتی قطری‌ها و اماراتی‌ها با رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند و حتی اخبار آن نیز اعلام می‌شد و فیلم‌هایی از این دیدارها به طور عمدی منتشر می‌شد.

ایران غیراسلامی هم باید با اسرائیل مخالفت می‌کرد

- اگر ایران کشوری با ارزش‌های لیبرال هم بود باید در راستای حمایت از ارزش‌های غربی حقوق بشر به اقدامات صهیونیست‌ها و نقض کامل اعلامیه حقوق بشر اعتراض می‌کرد و آن را حرکتی علیه بشریت تلقی می‌کرد.

- هدف غربی‌ها این است که رژیم صهیونیستی قدرت اول این منطقه باشد و به اشکال متفاوت هم به این رژیم کمک شده است. حال اگر ایران غیر اسلامی و لیبرالی بخواهد ظرفیت‌ها و منابع خود را به کار گیرد و تبدیل به یک کشور صنعتی، پیشرفته، مرفه و ... بشود در آن وضعیت فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی نقض می‌شود.

- هدف غربی‌ها این است که سایر کشورهای غرب آسیا همیشه فروشنده نفت و واردکننده کالا باشد. اگر ایران تصمیم بگیرد که صنعتی شود و از وابستگی به نفت رهایی پیدا کرده و تولید ثروت کند رژیم صهیونیستی با همین ایران غیراسلامی هم دشمن می‌شود و تلاش می‌کند این ایران را هم در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارد.

- به همین دلیل حتی اگر مسلمان نباشیم و هیچ دغدغه‌ای نسبت به نقض حقوق بشر در فلسطین نداشته باشیم حداقل دغدغه رشد و پیشرفت ایران را داریم اما این رشد و تبدیل شدن ایران به یک کشور صنعتی و مرفه، مخالف منافع و امنیت ملی اسرائیل است و اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران در این مسیر گام بگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول