اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

عارضه‌ای که آلودگی هوا برای کودکان دنبال دارد

بر اساس یک مطالعه جدید، کودکان پنج ساله به دلیل افزایش میزان آلودگی هوا در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

عارضه‌ای که آلودگی هوا برای کودکان دنبال دارد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه هشدار می‌دهد، آلودگی هوا کودکان ۵ ساله را در معرض خطر فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

محققان یافته‌های ۱۴ مقاله تحقیقاتی که قبلاً منتشر شده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند پذیرش بسیاری از نوجوانان در بیمارستان‌‌ها به دلیل فشارخون بالا بوده که آلودکی هوا عمده دلیل آن بوده است.

 تیم تحقیق می‌گوید، کودکان در مناطق بسیار آلوده باید آزمایش‌های منظم فشار خون داشته باشند تا بتوانند فشار خون بالا را زود تشخیص دهند و با آن مبارزه کنند.

این تحقیق، توسط انجمن قلب آمریکا (AHA)، یافته های ۱۴ مطالعه مختلف را بررسی کرد که اثرات ذرات آلودگی را بر روی بیش از ۳۵۰ هزار کودک بین ۵ تا ۱۲ سال از ایالات متحده، چین و اروپا بررسی می‌کند.

آنها دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های معمول هوا از جمله دی اکسید نیتروژن، چه به صورت کوتاه مدت و  چه به صورت طولانی مدت، برای افزایش قابل توجه سطح فشار خون در کودکان کافی است.

یائو لو، نویسنده اصلی مطالعه می‌گوید: ارتباط بین فشار خون و آلودگی در کودکان، آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بزرگسالی قرار می‌دهد.

با توجه به این نکته، نویسنده این پژوهش باور دارد، باید تلاش شود تا سطح انواع مختلف آلودگی کاهش یابد و فشار خون کودکان باید مرتبا برسی شود.

مطالعات مربوط به آلودگی هوا و فشار خون در نوجوانان و کودکان تاکنون نتیجه گیری متناقضی داشته است، بدون اینکه ارتباط روشنی تأیید شود.

با این حال محقق ارشد این مطالعه یادآوری کرد، یافته‌های آنها شواهدی از ارتباط مثبت بین قرار گرفتن در معرض برخی از آلاینده‌های هوا و فشار خون در کودکان را نشان می‌دهد.

آنها دریافتند که قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت کمتر از ۳۰ روز در معرض ذرات بزرگتر و درشت کافی است تا فشار خون سیستولیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نتیجه مشابهی برای آن دسته از کودکانی که در معرض ذرات ریز بلند مدت و دی اکسید نیتروژن ناشی از آلودگی ترافیک بودند پیدا شد.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هر دو نوع ذرات نیز فشار دیاستولیک را افزایش می‌دهد ؛ لو گفت: «تجزیه و تحلیل ما اولین تحقیق برای بررسی دقیق تحقیقات قبلی برای ارزیابی کیفیت و میزان ارتباط بین آلودگی هوا و مقادیر فشار خون در کودکان و نوجوانان است».

تیم تحقیق براساس مدت زمان قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ترکیب آلاینده‌های هوا، به ویژه دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق با قطرهای متفاوت، این مطالعات را به گروه‌های مختلف تقسیم کردند.

نویسندگان این مطالعه توضیح دادند، قرار گرفتن کمتر در معرض آلاینده های هوا در دوران کودکی و نوجوانی ممکن است خطر فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی را در بزرگسالی کاهش دهد؛  همچنین برای کاهش تأثیر فشار خون در کودکان و نوجوانان، باید تلاش شود تا تماس آنها با آلاینده های محیطی کاهش یابد.

علاوه بر این، اندازه گیری معمول فشار خون در کودکان و نوجوانان نیز بسیار مهم است  که می‌تواند به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.

یافته‌های این مطالعه در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول