اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هیأت اجرایی به وظایف خود واقف نیست/استانداری حق مصاحبه در مورد تأیید صلاحیت‌ها را ندارد

رییس هیأت عالی نظارت استان البرز گفت: بحث سو پیشینیه باید در مدارک کاندیدا مورد بررسی قرار می‌گرفت اما در کمال ناباوری افراد بدون داشتن سو پیشینه به هیأت نظارت ارسال شده اند و مقصود استانداری از مصاحبه هایی که می‌کند سیاسی کاری است!

هیأت اجرایی به وظایف خود واقف نیست/استانداری حق مصاحبه در مورد تأیید صلاحیت‌ها را ندارد

علی حدادی، رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص تأیید افرادی که رد صلاحیت شدند، گفت: اطلاع رسانی باید شفاف صورت بگیرد، متاسفانه افرادی که در استان دخالت می‌کنند به هیچ وجه درست عمل نمی‌کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه هیأت اجرایی باید وظیفه قانونی خود را درست انجام دهد، اظهار کرد: در ثبت نام‌ها تذکر دادیم، این تذکر را به شکل دیگری در دستورکار قرار دادند؛ استانداری حق ندارد در این خصوص مصاحبه کند.

وی تصریح کرد: هیأت اجرایی وظیفه خود را در ثبت نام‌ها نیز درست انجام نداده است، بحث سو پیشینیه باید در مدارک کاندیدا به ثبت می‌رسید اما در کمال ناباوری در هیأت اجرایی به این امر دقت نشده است؛ افرادی بدون داشتن سو پیشینه به هیأت نظارت ارسال شد.

حدادی بیان کرد: این اقدام تخلف هیأت اجرایی است و ربطی به هیأت عالی نظارت ندارد؛ در این خصوص چندین بار مستقیم تذکر داده‌ایم، سو پیشینیه‌ها باید وجود داشته باشد؛ تعجب آور است که فرد دیپلم برای انتخابات شهر کرج ثبت نام کرده است و هیچ مانعی برای آن وجود نداشته و حالا باید در هیأت نظارت این موارد بررسی شود! این چنین اتفاقات بیانگر عدم نظارت هیأت اجرایی بر روند ثبت نامی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی مجدد صلاحیت کاندیدا به هیأت عالی نظارت استان مربوطه می‌شود، یادآور شد: استانداری جایگاهی برای مصاحبه و اعلام چنین مواضعی ندارد. به نظر می‌رسد آن‌ها سعی به فرافکنی دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ ادامه داد: متاسفانه فرمانداران درست به وظیفه خود عمل نکرده اند و شرایط امروز به دلیل تخلف فرمانداری ها است؛ مسائلی همچون سو پیشینیه در هیأت اجرایی باید بررسی می‌شد نه هیأت عالی نظارت!

حدادی تصریح کرد: ما نمی‌خواستیم تخلفات را رسانه ای کنیم اما استانداری و هیأت اجرایی شرایط را وارونه اعلام کردند و موضع عجیبی بیان شده است! در تأیید یا رد صلاحیت ها هیچ سلیقه ای سیاسی ملاک نبوده است اما تصور می‌شود نظر آن‌ها از چنین مصاحبه‌هایی سیاسی است و می‌خواهند شرایط را وارونه جلوه می‌دهند.

گفتنی است شامگاه گذشته از سوی یکی از مدیران استانداری مصاحبه ای مبنی بر احتمال تأیید صلاحیت تعداد زیادی از افراد رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر استان البرز رسانه ای شد که می‌توانید مصاحبه فوق را «اینجا» بخوانید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول