اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تلاش موکب‌های اربعینی بوشهر در ایام کرونا/ تأمین جهیزیه و توزیع بسته ارزاق بین نیازمندان

موکب‌‌های اربعین در استان بوشهر همزمان با ایام کرونا، در کنار تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق و نان صلواتی در ماه رمضان، تاکنون بیش از ۱۰۰ جوان را راهی خانه بخت کرده‌اند.

تلاش موکب‌های اربعینی بوشهر در ایام کرونا/ تأمین جهیزیه  و توزیع بسته ارزاق بین نیازمندان

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان بسیاری از موکب‌های اربعین حسینی برای کمک به نیازمندان و به منظور همدلی در ماه میهمانی خدا اقدام به تهیه و توزیع مواد غذایی بین نیازمندان کردند.

موکب‌های استان بوشهر نیز همزمان با سایر موکب‌های کشور در زمینه کمک مؤمنانه و حمایت از افرادی که پس از شیوع کرونا برای تأمین معیشت با مشکلاتی مواجه شدند، آستین بالا زدند.

استان بوشهر در ایام کرونا بیش از ۱۰ موکب فعال دارد

یوسف افضلی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات می‌گوید: استان بوشهر بیش از ۶۴ موکب دارد که در ایام کرونا بیش از ۱۰ موکب فعال هستند. این موکب‌ها  در ماه مبارک رمضان و همچنین در ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) در کنار توزیع غذای گرم و بسته معیشتی و نان صلواتی، اقدام به توزیع لباس مناسب و حتی جهیزیه برای نیازمندان می‌کنند.

یکی از موکب‌های فعال در این استان، موکب حضرت زهرا (س) است که در کنار توزیع مواد غذایی، برای کمک‌ به امور خیر از ازدواج و تهیه مسکن و حتی ایجاد اشتغال بین جوانان تلاش می‌کند.

 

روزانه بیش از ۵ هزار قرص نان در مناطق کم‌برخوردار بوشهر توزیع می‌شود

به گفته سیدحسین هاشمی، مدیر اجرایی موکب حضرت فاطمه زهرا (س) استان بوشهر با توجه به وضعیت معیشتی برخی از مردم بوشهر و شهرهای اطراف آن، ما تصمیم گرفتیم در ماه مبارک رمضان برای رنگین کردن سفره‌های نیازمندان در این ماه گامی برداریم که در مرحله نخست توزیع مواد غذایی را اجرایی کردیم و پس از آن یک هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان شهرستان جم در شب‌های قدر توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر و ایام سوگواری شهادت امام علی (ع) نیز روزانه بیش از ۵ هزار قرص نان در مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود، می‌گوید: در چندین نانوایی هزینه پخت نان را تأمین کردیم تا نیازمندان برای خرید نان دیگر هزینه‌ای پرداخت نکنند.  همچنین ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر همزمان با افطار راه‌اندازی شده است.

بر همین اساس، از شب نوزدهم ماه رمضان تا شب بیست و سوم ماه رمضان یعنی به مدت پنج روز نان صلواتی از ساعت ۱۶.۳۰ تا افطار در بیش از ۲۰۰ نانوانی استان بوشهر بین مردم توزیع می‌شود و در مجموع ۲۵ هزار قرص نان در پنج شب پیش‌بینی شده است.

 

توزیع ۴۰۰ پرس غذای گرم در شب‌های قدر

همچنین یکی دیگر از موکب‌های استان بوشهر در شب‌های قدر ۴۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌کند؛ تا جایی که به گفته رسولی، مسؤول موکب علمدار کربلا در استان بوشهر با توجه به هزینه‌های جمع شده با نیت کمک به نیازمندان در ماه رمضان، در شب‌های قدر ۴۰۰ پرس غذای گرم به عنوان افطاری نیازمندان، ایتام و بیماران در سطح شهر بوشهر توزیع می‌شود و تاکنون ۸۰۰ پرس غذا در دو شب از لیالی قدر توزیع شده است.

یکی دیگر از موکب‌های فعال در استان بوشهر، موکب بیت الزهرا (س) است که مسؤول این موکب نیز با بیان اینکه کمک به نیازمندان در ایام شهادت امام علی (ع) اولویت فعلی ما است، می‌گوید: در اولین شب قدر یک هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان شهرستان دیر در استان بوشهر توزیع کردیم و در دومین شب از شب‌های قدر نیز این تعداد غذای گرم در مناطق محروم شهر بوشهر توزیع شد و امشب نیز ۸۰۰ پرس غذا به دست نیازمندان یکی دیگر از روستاهای استان بوشهر خواهد رسید.

 

اعطای ۱۰۰ میلیون کمک به ۶۰ خانواده نیازمند توسط یک موکب

علاوه بر این، موکب شهید علم الهدی اهرمی در شهرستان تنگستان استان بوشهر در طول ماه مبارک رمضان ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به نیازمندان هزینه کرده است؛ به طوری که به ۶۰ خانواده نیازمند این شهرستان علاوه بر بسته معیشتی، ارزاق و حتی پوشاک، کمک نقدی نیز کرده است.

موکب‌های بوشهر بیش از ۱۰۰ جوان را راهی خانه بخت کردند

البته در ایام کرونا برخی از موکب‌های اربعینی همدل شدند و با هم برای تأمین جهیزیه نیازمندان تلاش و در این مدت بیش از ۸۰ جهیزیه برای نوعروس‌ها تهیه و با ایجاد اشتغال و مسکن، بیش از ۱۰۰ جوان را راهی خانه بخت کردند.

به گزارش فارس، موکب‌های اربعینی سال گذشته با توجه به شرایط کرونا در ایام اربعین نه تنها در عراق بلکه در ایران نیز فعالیتی در زمینه توزیع غذا به صورت عمومی نداشتند. با این وجود، موکب‌ها دست از فعالیت برنداشته و اقدام به کمک مؤمنانه و حتی توزیع مواد بهداشتی بین مردم و کادر درمان کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول