اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نامه بغداد به شورای امنیت درباره برگزاری انتخابات عراق

وزیر امور خارجه عراق گفت که این کشور به شورای امنیت نامه فرستاده است تا برای برگزاری انتخابات در زمان معین آن، به بغداد کمک کند.

نامه بغداد به شورای امنیت درباره برگزاری انتخابات عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،«صوفی ویلمز» وزیر امور خارجه بلژیک در تماس تلفنی با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، تقویت روابط دوجانبه و ارتقای سطح آن را خواستار شد.

وزارت خارجه عراق به نقل از حسین گزارش داد، افزایش تلاش و هم‌افزایی تلاشها برای یافتن راهکار سیاسی در بحران سوریه، ضرورت دارد؛ زیرا این مسئله تأثیر مستقیمی بر امنیت و ثبات منطقه و عراق دارد.

وزیر خارجه عراق خبر داد که این کشور به شورای امنیت نامه فرستاده است تا برای برگزاری انتخابات در زمان معین آن، به عراق کمک کند و ناظران خود را بفرستد.

طرفین در این تماس، بر لزوم کاهش تنش در منطقه، تأکید کردند.

وزیر خارجه بلژیک هم گفت که دولت این کشور، هیأت جدیدی به عراق خواهد فرستاد تا سرنوشت خانواده‌ها و کودکان داعشی تبعه این کشور را تعیین کنند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبان ماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول