اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شکسته شدن ۱۷ سیل بند در پی بارش سیل‌آسای گناباد/ ۲۸۰ رأس گوسفند تلف شدند

فرماندار گناباد با بی‌سابقه خواندن بارش سیل‌آسای روز گذشته این شهرستان در ۵۰ سال گذشته، گفت: در جریان این بارش‌ها ۱۷ سیل بند به دلیل شدت بارندگی و حجم بالای آب ورودی شکسته شدند.

شکسته شدن ۱۷ سیل بند در پی بارش سیل‌آسای گناباد/ ۲۸۰ رأس گوسفند تلف شدند

حامد قربانی در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به پیش‌بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش بارندگی، اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته شاهد بارش باران در شهرستان گناباد بودیم، به‌طوری‌که بیشترین میزان بارش از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز گذشته به میزان ۲۳ میلی‌متر در شهر گناباد و ۲۵ میلی‌متر در شهر کاخک ثبت شد.

فرماندار گناباد بابیان اینکه مجموعاً در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۰ میلی‌متر در گناباد باران باریده است، افزود: با توجه به‌موقعیت جغرافیایی و اختلاف ارتفاع شهر کاخک و به دلیل حجم بالای بارندگی، سرریز بخش کاخک به سمت گناباد جاری شد و این مهم منجر به تشدید معضلات در آب‌گرفتگی معابر شد.

وی با اشاره به اینکه عدم گنجایش مسیل‌های آب به دلیل حجم بالای بارندگی باعث خروج آب و ورود آن به یک کوچه مسکونی شده بود، یادآور شد: با ورود سیلاب به داخل یک کوچه، تعداد ۵ منزل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شد که با حضور به‌موقع و تلاش نیروهای هلال‌احمر و شهرداری نسبت به خروج آب و رفع آب‌گرفتگی اقدام شد.

قربانی بابیان اینکه از ابتدای بارش‌ها مدیریت بحران شهرستان پای‌کار بودند و به‌صورت میدانی مشکلات را رصد و برای رفع آن تصمیم‌گیری می‌کردند، بیان کرد: اگرچه به دلیل حجم بالای بارندگی و عدم گنجایش مسیل شاهد بروز مشکلات و خسارت‌هایی بودیم، ولی خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه عمده خسارت واردشده ناشی از بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته مربوط به کشتزارهای کشاورزی است که برآورد ریالی آن توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در دست اقدام است، ابراز کرد: در جریان بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته ۱۷ سیل بند مربوط به بخش خصوصی که از استحکام لازم برخورد نبودند به دلیل شدت بارندگی و حجم بالای آب ورودی شکسته شدند.

فرماندار گناباد ادامه داد: یک واحد دامداری هم که در مسیر دچار آب‌گرفتگی شده بود، ۲۸۰ رأس دام سبک آن تلف شدند که میزان دقیق تلفات و برآورد خسارت به این مجموعه از سوی دامپزشکی در دست انجام است.

وی با اذعان به اینکه بیشترین حجم خسارت‌ها مربوط به حوزه کشاورزی است، گفت: ۲ دهانه قنات نیز در این بارندگی دچار خسارت شده است و برای برآورد دقیق خسارت ناشی از سیل دو روز گذشته در گناباد نیز فراخوانی داده شود تا افرادی که در این مدت متحمل خسارت شدند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

قربانی تأکید کرد: بارش ۲۳ میلی‌متر بارندگی در مدت سه ساعت در ۵۰ سال گذشته گناباد بی‌نظیر بود، که امیدواریم با برآورد دقیق خسارت‌ها در صورت وجود شرایط این خسارت‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول