اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اخذ رشوه مهمترین دلیل رد صلاحیت/ التزام عملی به اسلام ملاک تایید صلاحیت است

عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان یزد گفت: مواردی نظیر اخذ رشوه منجر به رد صلاحیت برخی از افراد شده است.

اخذ رشوه مهمترین دلیل رد صلاحیت/ التزام عملی به اسلام ملاک تایید صلاحیت است

حجت‌الاسلام علی حبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که برخی بر اساس بند ج ماده ۳۰ رد صلاحیت شدند اظهار کرد: کاری به نماز طرف نداریم و اصلا رد صلاحیت‌ها به نماز و یا پوشش چادر برای حجاب نبوده و این چنین مباحثی مطرح نیست.

وی با اشاره به این‌که تاکید داریم التزام عملی به اسلام رعایت شده باشد افزود: بر اساس استعلام‌هایی که از مراجع ذیصلاح گرفته می‌شود برای تایید و یا رد صلاحیت اقدام می‌شود که با توجه به گزارش نهادهای رسمی نظیر دادگستری، سپاه و یا اطلاعات، با اقداماتی نظیر اخذ رشوه موجب رد صلاحیت بر اساس بند ج ماده ۳۰ شده است.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها با بیان این‌که پایبندی به اسلام در عمل قابل توجه و اهمیت است گفت: برخی افراد در فضای توییتر عکس با سگ انداخته‌اند و تبلیغ سگ می‌کنند که این موضوع با التزام عملی به اسلام در تضاد است و در دین ما به صراحت در مورد سگ بیان شده است.

حجت‌الاسلام علی حبیبیان با اشاره به انتشار تصاویر بدحجاب برخی در فضای مجازی و توئیتر تصریح  کرد: حجاب از ضروریات دین اسلام است و کسی که تصاویر افتضاحی از خود منتشر می‌کند چه پایبندی به اسلام می‌تواند داشته باشد.

وی در پایان با بیان این‌که نمی‌توان با استناد به رد شدن افراد بر اساس این ماده گفت که آنها مسلمان نیستند، تأکید کرد:  افراد باید التزام عملی داشته باشند اما کسی که بر اساس استعلام از مراجع مربوطه مشکلاتی دارد را به هیچ وجه نمی‌توانیم تایید کنیم.

انتهای پیام/ص/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول