اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کسری تجاری آمریکا رکورد زد

در ماه مارس سال جاری کسری تجاری آمریکا نسبت به ماه قبل از آن نه تنها کاهش نیافت بلکه 5.6 درصد نیز رشد کرد.

کسری تجاری آمریکا رکورد زد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از فاکس‌ بیزینس، بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا کسری تراز تجاری این کشور در ماه مارس به 74.4 میلیارد دلار رسیده است.

آمار این وزارتخانه آمریکایی نشان می‌دهد، کسری تجاری آمریکا در این ماه نسبت به ماه فوریه که 70.5 میلیارد دلار بود 5.6 درصد بیشتر بوده است.

کسری تجاری به فاصله بین میزان واردات و صادرات اطلاق می‌شود. در ماه مارس واردات به آمریکا 6.3 درصد رشد کرده و به 274.5 میلیارد دلار رسیده است در همین مدت این کشور 200 میلیارد دلار صادرات داشته است.

در واقع آمریکا هم اکنون بسیار بیشتر از آن چیزی که صادر می‌کند واردات دارد در ماه مارس آمریکا 27.7 میلیارد دلار از چین واردات داشته که رشدی 11.6 درصدی را داشته است و در واقع طرف آمریکایی بیشترین کسری تراز تجاری را با چین دارد.

در سه ماه نخست سال جاری کسری تجاری آمریکا با 64 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 212.8 میلیارد دلار رسیده است به طور کلی در سال 2020 کسری تراز تجاری آمریکا به 681 میلیارد دلار رسید که از سال 2008 بی‌سابقه بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور قبلی‌آمریکا، در طول 4 سال حضور در کاخ سفید تلاش کرد تا با اجرای سیاست‌های تعرفه‌ای تبیهی علیه دیگر کشورها به خصوص چین کسری تراز تجاری آمریکا با این کشورها را از بین برده و  میلیون‌ها فرصت شغلی در داخل آمریکا  ایجاد شود.

ترامپ تا جایی پیش رفت که حتی برای مدتی طولانی وارد جنگ تجاری با چین به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا شد و بر صدها میلیارد دلار واردات کالا از این کشور آسیایی تعرفه گمرکی اعمال کرد تلاش‌های ترامپ البته نه تنها نتیجه نداشت و شکست خورد بلکه حتی متحدان آمریکا و شرکای تجاری بزرگ این کشور را هم عصبانی کرد.

البته جوبایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم تغییر خاصی در این سیاست‌ها ایجاد نکرده است، برخی کارشناسان بر این باورند که بایدن در این مسیر با احتیاط قدم برمی‌دارد چرا که تغییر تمام سیاست‌های تجاری ترامپ می‌تواند برای دموکرات‌ها گران تمام شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول