اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

چشم طمع سارقان به تولید ثروت ۱۲۵۰ میلیارد تومانی کشاورزان گرگان/ دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل باشند

فرماندار شهرستان گرگان با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی بر لزوم آماده‌باش کامل و شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: محصولات کشاورزی گرگان طی دو ماه، حدود یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ایجاد ثروت می‌کند.

چشم طمع سارقان به تولید ثروت ۱۲۵۰ میلیارد تومانی کشاورزان گرگان/ دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی اظهار کرد: محصولات کشاورزی گرگان طی دو ماه، حدود یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ایجاد ثروت می‌کند، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای ایمن‌سازی فصل برداشت در آماده‌باش کامل به صورت شبانه‌روزی باشند.
وی سرقت محصولات کشاورزی همزمان با آغاز فصل برداشت را معضلی جدی برشمرد و تصریح کرد: نیروی انتظامی در فصل برداشت محصولات کشاورزی باید در آماده‌باش کامل باشد و با جدیت در این زمینه اقدام شود.
*تولید ۲۵۰ هزار تن محصول در مدت ۲ ماه
فرماندار گرگان افزود: قرار نیست برای هر زمین کشاورزی یا باغی یک نگهبان یا پلیس گذاشته شود بلکه باید فضایی شکل بگیرد که امنیت سارقان به خطر بیفتد و مراقبت از دسترنج کشاورزان با نهایت دقت انجام بگیرد.
حمیدی با اشاره به اینکه در زمینه ترابری محصولات باید برآوردی اعلام شود، گفت: چهار محصول «گندم، کلزا، سیب‌زمینی، باقلا» تقریبا در اردیبهشت و خرداد برداشت می‌شوند و حداقل ۲۵۰ هزار تن محصول در مدت دو ماه در گرگان تولید می‌شود که باید پیش‌بینی لازم در زمینه حمل و ترابری محصولات صورت بگیرد.
وی بیان کرد: کامیون‌های شهرستان گرگان برای ترابری محصولات تولیدی کفایت نمی‌کند باید برنامه‌ریزی لازم برای حمل و نقل محصولات با استفاده از ماشین‌آلات خارج استان انجام شود.
* بازار سیاه محصولات با افزایش نرخ کرایه‌ها
فرماندار گرگان با اشاره به افزایش نرخ ترابری تصریح کرد: چند برابر شدن نرخ کرایه‌ها نباید در ترابری محصولات بازار سیاه ایجاد کند.
حمیدی همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان را مکلف به آماده‌باش در راستای ایمن‌سازی شرایط فصل برداشت محصولات کشاورزان کرد و گفت: هرگونه تنش و ناآرامی در فصل برداشت محصولات ایجاد شود حتما با آن برخورد می‌کنیم.
وی ابراز کرد: امسال فصل برداشت محصولات با ویژگی کرونا و انتخابات همراه است که می‌طلبد برنامه‌ریزی جدی شود و مدیران در حوزه فعالیت و وظایفی که بر عهده دارند پاسخگوی برنامه‌ریزی خودشان باشند.
*سامانه‌های ارتباطی «۱۵۰۴» و «۱۵۴۰» برای برخورد با آتش‌سوزی مزارع
فرماندار گرگان تاکید کرد: هر مدیری در حوزه کار خودش باید دغدغه برداشت محصولات کشاورزی را داشته باشد، همه باید در خدمت کشاورزان باشیم تا آنها بتوانند آرام و مطمئن محصول خود را برداشت کنند.
حمیدی با اشاره به ممنوعیت آتش زدن بقایای کشاورزی گفت: کشاورزان باید در این زمینه توجیه شوند تا از آتش زدن کاه و کلش پرهیز کنند، افراد کمی در این زمینه به محیط زیست و سپس به دادگاه معرفی شدند که اقدام آنها در دادگاه به اثبات نرسیده است.
وی از بخشداران، دهیاران خصوصا مردم خواست تا در صورت مشاهده کسانی که اقدام به آتش زدن مزارع می‌کنند از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی و یا شماره تلفن ۱۵۰۴ محیط زیست موارد را اطلاع دهند، ما معتقد هستیم مردم بهترین چشمان نظارت در جامعه هستند.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول