اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت کاهش تنش‌های منطقه‌ای

هیأت آمریکایی در سفر به عراق با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت کاهش تنش‌های منطقه‌ای

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت دولت آمریکا به ریاست «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز سه‌شنبه (دیروز) با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

هیأت آمریکایی شامل «دِرک شولت» مشاور وزارت خارجه، «جوی هود» دستیار وزیر خارجه در آمور خاور نزدیک و «دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه بود.

در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در چارچوب گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور و بر اساس منافع مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری عراق اعلام کرد که در این دیدار بر اهمیت استمرار تلاش برای مبارزه با تروریسم، ریشه‌کنی تروریسم در کل منطقه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک تأکید شد.

صالح بر سیاست متوازن عراق برای حمایت از راه‌حل‌های مربوط به پایان دادن به بحران‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید کرد.

وی افزود که موقعیت جغرافیایی ممتاز عراق و واقع شدن آن در میان دو رود باعث شده که این کشور به عامل محوری و نقطه آغازی برای مقابله با چالش‌های مربوط به مبارزه با تروریسم، تقویت صلح منطقه‌ای، مقابله با چالش‌های زیست محیطی و غیره تبدیل شود.

هیأت آمریکایی نیز بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات عراق، تضمین حاکمیت آن و مبارزه با تروریسم و تقویت اقتصاد عراق و نیز استمرار هماهنگی مشترک در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول