اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

شهر تهران یک‌خانه دارد؛ خانه‌ای در بلدیه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت کارگاه پروژه احداث ساختمان «خانه شهر» در منطقه ۱۲ تهران بازدید کرد.

شهر تهران یک‌خانه دارد؛ خانه‌ای در بلدیه

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس؛ «مهندس صفا صبوری دیلمی»، معاون فنی و عمرانی شهرداری به‌اتفاق جمعی از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به منطقه ۱۲ رفت تا آخرین وضعیت پروژه احداث ساختمان خانه شهر در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره) را مورد پایش و بررسی قرار دهد.

صبوری دیلمی درباره اهمیت پروژه خانه شهر گفت: پروژه احداث «بلدیه» به‌عنوان طرح برتر بتنی در بیست و سومین همایش ملی بتن و زلزله انتخاب‌شده است. باهدف بازآفرینی ساختمان میراثی بلدیه در قلب تاریخی تهران و ایجاد فضای فرهنگی در دو فاز احداث «خانه شهر» و ارتقاء کیفی و ساماندهی میدان امام خمینی (ره) تعریف‌شده که در هر دو فاز فعال هستند.

پیش‌ازاین «عبدالرضا گلپایگانی» معاون شهرسازی و معماری شهر تهران درباره اهمیت پروژه بلدیه گفته بود: این پروژه دارای مصوبه کمیسیون ماده 5 برای بازسازی و مصوبه شورای شهر تهران برای تبدیل‌شدن به «خانه شهر» است. قرار است در این مکان رویدادهای مرتبط با برنامه‌ریزی شهر و گفت‌وگوی مردم با متولیان شهر صورت گیرد. براین اساس معاونت فنی و عمرانی نیز در حال بازسازی ساختمان  «خانه  شهر »است.

او درباره پیشینه و موقعیت جغرافیایی این ساختمان اظهار داشت: ساختمان بلدیه یکی از ساختمان‌های شاخص شهر تهران در دوره قاجار بوده و تا اوایل دوره پهلوی اول نیز وجود داشته است. شخصیت میدان امام خمینی نیز به این ساختمان گره‌خورده است.

ساختمان بلدیه در ضلع شمالی میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ در زمینی به وسعت ۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

گفتنی است ساختمان بلدیه مجموعه‌ای چندمنظوره و فرهنگی شامل سالن‌های نمایش به ظرفیت ۳۶۰ نفر، کافه‌رستوران به ظرفیت ۱۰۰ نفر، عکاس‌خانه، شهر کتاب، کافه کتاب، گالری و موزه است.

تکه دوازدهم پازل پایتخت هویت شهر تهران است که با بازسازی ابنیه‌ی تاریخی در آن می‌توان هویت گذشته آن را حفظ کرد. این در حالی است که روزانه بالغ‌بر ۲ میلیون نفر در شرایط عادی به شکل شناور وارد این منطقه شده  و شاهد  این  تکه از تاریخ  تهران  می شوند.منطقه  ۱۲ تهران  می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق تهران و حتی کشور باشد.

ساختمان بلدیه به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد و باعث توسعه گردشگری و جذب توریست در سطح منطقه و شهر تهران می‌شود. پیش‌ازاین قرار بود ساختمان بلدیه در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول