اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انتخابات، مظهر حاکمیت قانون در کشور است/ با کاندیداهای متخلف قاطعانه برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان همدان انتخابات را مظهر حاکمیت قانون در کشور خواند و گفت: هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند زیرا ملاک در کشور ما اجرای قانون است به همین دلیل نامزدها باید با اجرای قانون، انتخاباتی سالم و پرشور برگزار کنند.

انتخابات، مظهر حاکمیت قانون در کشور است/ با کاندیداهای متخلف قاطعانه برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالت‌خواه ظهر امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان همدان برگزاری مطلوب انتخابات را یکی از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: در کشور ما تقریبا هر دو سال یک بار در عرصه‌های مختلف انتخاباتی برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این انتخابات مردم به صورت مستقیم مسئولان را انتخاب می‌کنند که این میزان از مردم‌سالاری دینی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور در دنیا بی‌نظیر است.

رئیس کل دادگستری استان همدان هدف از برگزاری ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان را پیش‌بینی اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: باید نقاط آسیب‌پذیر حوزه‌های مختلف در فضای انتخابات شناسایی شود و تذکرات و توصیه‌های لازم در قالب جلسات توجیهی به مسؤولین و کاندیداها و مسئولین ستاد آنها ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه شعارهای انتخاباتی باید توام با عزت‌آفرینی، عاقلانه و حکیمانه باشد گفت: نامزدها نباید برنامه‌های غیرقابل اجرا و بدون شناخت از ظرفیت‌ها و خلاءهای حوزه خود و تنها برای کسب آراء به مردم ارائه دهند بلکه باید توقعات در حد مقدورات قانونی باشد.

عدالتخواه با بیان اینکه باید افراد در راستای رونق اقتصادی، جهش تولید و براساس بسترهای موجود برنامه‌ریزی کنند، در ادامه انتخابات را مظهر حاکمیت قانون در کشور خواند و ابراز کرد: هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند زیرا ملاک در کشور ما اجرای قانون است به همین دلیل نامزدها باید با اجرای قانون، انتخاباتی سالم و پرشور برگزار کنند.

 وی تبلیغات زودهنگام به ویژه در فضای مجازی، استفاده از امکانات دولتی و عمومی، دیوارنویسی، فریب و اغواگری در شعارهای تبلیغاتی را از جمله جرائم پرتکرار در جریان انتخابات دانست و گفت: هدف اصلی از این تأکیدات و توصیه‌ها عدم تشکیل پرونده برای نامزدها در دوران انتخابات است اما در صورت بروز و احراز جرم به سرعت و بدون نوبت در شعب تخصصی انتخابات به آن رسیدگی خواهد شد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز با بیان اینکه در حوزه انتخابات باید با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در راستای برگزاری انتخاباتی سالم با حفظ امانت‌داری حرکت کنیم، اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی سازوکارهای را اتخاذ کند تا بسترهای شکل‌گیری جرائم این حوزه رفع شود و  ما نیز بتوانیم تا حد ممکن از خسارات آن پیشگیری کنیم.

 عباس نجفی با اشاره به شکل‌گیری شعب تخصصی جرائم انتخاباتی در تمام حوزه‌های قضایی استان ابراز کرد: با توجه به اینکه عمده تخلفات این دوران، در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد تلاش براین است تا با همکاری پلیس فتا اقدامات این حوزه رصد و کنترل و با متخلفین با قاطعیت برخورد شود.

وی  محل استقرار ستادهای تبلیغاتی را یکی از مشکلات انتخاباتی دانست و گفت: به شورای تأمین استان ابلاغ شده تا از استقرار ستادهای تبلیغاتی در رینگ مرکزی شهر جلوگیری شود.

 معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ادامه داد:  محل‌های مشخص برای تمامی کاندیداها در سطح شهر طراحی خواهد شد تا ضمن حفظ زیبایی شهر از تخلفات این حوزه مانند الصاق پوسترهای تبلیغاتی در اماکن دولتی و خصوصی پیشگیری به عمل آید.   

وی  بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور صیانت از سلامت رای‌دهندگان فرمانداران حوزه‌های انتخابایه باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود سازوکارهای لازم را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روز اخذ رأی فراهم کنند.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص صدا و سیمای مرکز استان در راستای آگاهی بخشی عموم مردم  نسبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی استفاده شود تا بتوانیم تا حد ممکن از آسیب‌ها و مخاطرات این حوزه پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول