اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سیل در روستای مشهد شهرستان دماوند؛ مردم: مسیر مسدود است/ فرماندار: راه باز است!

​در بارش‌های اخیر ۲۴ ساعت گذشته تعدادی از روستاهای شهرستان دماوند به علت ریزش کوه و طغیان رودخانه‌ها دچار مشکلات رفت‌وآمد شدند و به رغم اعلام فرماندار دماوند مبنی بر عدم مشکلی اهالی محدوده روستای مشهد تا روستای آب چمن با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

سیل در روستای مشهد شهرستان دماوند؛ مردم: مسیر مسدود است/ فرماندار: راه باز است!

خبرگزاری فارس از دماوند: روز گذشته بر اثر بارش شدید باران برخی از نقاط استان تهران دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که محدوده روستای مشهد تا روستای آب چمن در شهرستان دماوند یکی از مناطقی بود که حدود ۱۰ کیلومتر تمام جاده مسدود شد.

علاوه بر جاده، باغات روستاها هم زیر آب رفت و خسارات جدی و زیادی به کشاورزان دماوندی وارد کرد.

به‌رغم پیام‌های مردمی و تصاویر و شواهد موجود که از بسته بودن مسیر حکایت دارد اما فرماندار شهرستان دماوند و دهیار بخش مرکزی از باز شدن راه‌ها خبرمی‌دهند.

فرماندار: هیچ‌ مشکلی برای تردد در روستاهای دماوند وجود ندارد

مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند بامداد چهارشنبه در خصوص بارش‌های اخیر ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: ۸ روستای شهرستان دماوند به علت ریزش کوه وطغیان رودخانه‌ها دچار مشکلات رفت و آمد شدند.

وی گفت: در این زمینه، بارندگی‌ها در برخی از روستاها شدت بیشتری داشت و حتی معابر داخلی خود روستا نیز برای عبورومرور دچار مشکل شده و با گل ولای بسیار زیادی که در داخل معابر اصلی روستاها ورود کرده بود، هیچ‌گونه رفت و آمدی امکان‌پذیر نبود.

فرماندار دماوند ادامه داد: با کمک وتلاش عوامل راهداری،شهرداری‌ها، مردم روستاها و دهیاری‌ها و نیز با هماهنگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند مشکلات کمتر شد.

حیدری عنوان کرد: درحال حاضر هیچ‌گونه مشکلی برای رفت و آمد در سطح روستاهای شهرستان دماوند وجود ندارد.

وی افزود: در کنار این روستاها، مسیردریاچه تارکه بیش از ۲۰ خودرو به علت ریزش کوه و انسداد مسیر گرفتار شده بودند که با تلاش عوامل ستادمدیریت بحران و شهرداری دماوند مسیر بازگشایی شد و هیچ‌گونه خسارت مالی وشدیدی نداشتیم.

فرماندار دماوند افزود: همچنین بارش‌های اخیرباعث شد که به برخی باغات نزدیک ۷۰ درصد، برخی دیگر ۴۰ درصد و تعدادی۱۵تا۲۰درصد و به طور میانگین ۴۵ درصدخسارت وارد شود.

جاده فرعی روستای مشهد به حصاربن بر اثر سیل از بین رفته است

محمدحسین مشهدی عضو شورای اسلامی روستای مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از دماوند، بیان کرد: در پی بارندگی‌های اخیر و سیل روز گذشته دسترسی روستائیان به همه‌ جاده‌ها چه اصلی و چه فرعی از بین رفته بود، با حضور بخشدار مرکزی روز گذشته دسترسی به جاده اصلی با کمک راهداری باز شد.

وی گفت: هم اکنون به علت ریزش سنگ‌های بزرگ دسترسی اهالی به روستای حصاربن و جاده که به باغات و زمین‌های کشاورزی می‌رسد، بسته است.

عضو شورای اسلامی روستای مشهد عنوان کرد: برای تمیز کردن زمین‌های کشاورزی و باغات از گل و لای و ماسه مبلغی بالغ بر پانزده میلیارد تومان لازم و هنوز برآورد خسارت به زمین‌ها و باغات نشده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول