اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

معلمان با کمک‌های مومنانه در تامین نیازهای دانش‌آموزان مشارکت کردند

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به جهاد علمی معلمان در ایام کرونا، گفت: فرهنگیان متعهد در کنار تداوم جریان آموزش با مشارکت در کمک‌های مومنانه، در راستای تامین نیازهای دانش‌آموزان مشارکت فعالی داشته‌اند.

معلمان با کمک‌های مومنانه در تامین نیازهای دانش‌آموزان مشارکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی بعدازظهر امروز در آئین غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا که در مزار شهدا گمنام سنندج برگزارشد؛ با تسلیت شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، سه واژه «شهید، معلم و بسیج» را بسیار مقدس دانست و اظهار کرد: این سه واژه برای تعالی و تقویت معنویت همواره در تاریخ نقش‌آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه شهدا، معلمان و بسیجیان همواره در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش کرده‌اند؛ افزود: آنها رسالت تعالی انسان که مهم‌ترین هدف آفرینش است را بر عهده دارند.

قربانی با اشاره به اینکه در هفته تجلیل از مقام شامخ معلمان قرار داریم؛ به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شان و جایگاه معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور نقش بی بدیل و جایگاه ارزشمندی در دین مبین اسلام دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به خدمات و تلاش‌های معلمان دلسوز در طول 15 ماه از ایام شیوع ویروس کرونا، تلاش های این عزیزان را قابل تقدیر دانست و گفت: در کنار معلمان زحمت کش، فرهنگیان بسیجی نیز در در قالب کمک‌های مومنانه و تهیه تبلت دانش‌آموزی، اقلام بهداشتی و خوراکی برای خانواده دانش‌آموزان محروم و نیازمند، کارهای ارزشمندی انجام دادند.

قربانی با اشاره به سخنان مقام عالی وزارت در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم امسال، گفت: آموزش و پرورش در تمام جوامع دنیا با شیوع ویروس کرونا با موانع و مشکلات زیادی مواجه شد و خوشبختانه در کشور ما بویژه در استان فرهنگی کردستان بسیار موفق تر عمل کردند و تلاش‌های دلسوزانه داشتند.

وی با اشاره به اینکه در طول این ایام اکثر مدارس روستایی به صورت چند روز در هفته و نیمه حضوری کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند ؛ گفت: علیرغم عدم برخورداری استان کردستان، به دلیل عرق فرهنگی مردم، تحصیل دانش‌آموزان در اولویت قرار گرفت و از این لحاظ جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی بار دیگر از تلاش و زحمات بی‌وقفه تمامی معلمان دلسوز و زحمت کش استان کردستان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: با همت این عزیزان امسال ۲۴۲نفر از دانش آموزان افتخار آفرین استان با درخشش در این مسابقات، به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از رشد سه برابری آمار قبولی دانش‌آموزان استان در مرحله اول المپیادهای علمی در سال جاری به سال گذشته خبرداد  و گفت: در المپیادهای علمی سال گذشته نیز تعداد 82 نفر از دانش‌آموزان مستعد استان به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد 3 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول