اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دادگستری آمریکا خواستار افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی

وزیر دادگستری آمریکا در جلسه کنگره بر لزوم افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی در آمریکا تأکید کرد.

وزیر دادگستری آمریکا خواستار افزایش بودجه مقابله با تروریسم داخلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مریک گارلند» وزیر دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه از کنگره درخواست کرد بودجه بیشتری برای مبارزه با تروریسم داخلی در این کشور اختصاص دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، گارلند در جلسه کنگره گفت: «تقویت اعتماد عمومی بین جوامع و نیروهای اعمال قانون برای ایمن نگه‌داشتن هردوی آن‌ها ضروری است. بودجه [درخواستی] ما افزایش سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اقدامات پلیسی جامعه محور و رسیدگی به نابرابری‌های نظام‌مند را پیشنهاد می‌کند».

دادستان کل آمریکا در ادامه هشدار داد: «هر دو شکل تروریسم مرا به شدت نگران می‌کنند. هرگز نمی‌خواهیم از آنچه در یازده سپتامبر رخ داد و خطراتی مداومی که در ارتباط با حملات خارجی به میهن ما وجود دارد، چشم‌پوشی کنیم».

او در ادامه گفت: «به همین شکل، نگرانی فزاینده‌ای از خشونت‌های افراط‌گرایانه بومی و تروریسم داخلی داریم. [نگرانی از] هردوی این‌ها شب‌ها مرا بیدار نگه می‌دارند».

گارلند افزود:‌ «میزان مرگبار بودن سلاح‌هایی که در دسترس هردو دسته تروریست‌های داخلی و خارجی وجود دارد افزایش یافته است. آن‌ها به‌خاطر وجود اینترنت و رمزگذاری می‌توانند به تبادل  اطلاعات پرداخته و به صورت مخفیانه‌تر و سریع‌تر از قبل، برنامه‌ریزی کنند».

وی توضیح داد ۴۵ میلیون دلار از بودجه درخواستی به تحقیقات تروریسم داخلی دفتر تحقیقات فدرال (اِف‌بی‌آی) و ۴۰ میلیون دلار نیز به دادستانی‌های آمریکا برای مدیریت پرونده‌های مرتبط با تروریسم داخلی اختصاص خواهد یافت.

در طول سال‌های گذشته، به ویژه در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، خطرات ناشی از گروه‌های نژادپرست و راست‌گرای افراطی در آمریکا افزایش چشمگیری یافته است.

اوج تنش‌های ناشی از خشونت‌طلبی این گروه‌ها، ششم ژانویه سال جاری میلادی و با حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا رقم خورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول