اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران بهاری ادامه دارد/هشدار سیلاب ناگهانی در برخی مناطق و تأکید بر عدم تردد در جاده‌های آب گرفته

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل بارش‌های بهاری در 3 روز آینده احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و وقوع صاعقه و برق گرفتگی وجود دارد و باید به هشدارها توجه شود.

باران بهاری ادامه دارد/هشدار سیلاب ناگهانی در برخی مناطق و تأکید بر عدم تردد در جاده‌های آب گرفته

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز و همچنین فردا پنجشنبه در سواحل غربی خزر، کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و این شرایط در شمال غرب کشور نیز حاکم خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سه روز آینده خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، زنجان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده در مناطق کوهستانی و مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست، همچنین در سواحل خزر ابرناکی وزش باد شمالی و بارش باران خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز پنجشنبه در همه استان هایی که نام برده شد، بارش خواهیم داشت همچنین در خراسان رضوی، و خراسان جنوبی بارش پیش بینی می شود و جمعه ۱۷ اردیبهشت بارش های بهاری به استان های فارس، کرمانشاه و کردستان نیز می‌رسد.

وی افزود: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت دامنه بارش در دامنه ها و ارتفاعات البرز، شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی شدت خواهد داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در استان هایی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

اصغری افزود: در این راستا توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، خودداری شود.

وی بیان کرد: روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در نوار شرقی کشور، مناطقی از اصفهان، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های، قزوین، البرز و زنجان همچنین در غرب سواحل خزر و استان‌های همدان، قم و مرکزی در ساعات بعد از ظهر رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ۱۶ اردیبهشت قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۶ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول