اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یک هزار و 200 دانش‌آموز یزدی از تحصیل باز ماندند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تا کنون یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز ورودی پایه اول به دلایلی نظیر ترس از کرونا از تحصیل بازمانده‌اند.

یک هزار و 200 دانش‌آموز یزدی از تحصیل باز ماندند

سعیده بهادرزاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از  یزد، پیرامون بازماندن دانش‌آموزان یزدی از تحصیل اظهار کرد: بازماندن از تحصیل تعدادی از دانش آموزان پایه اول به دلایلی نظیر ترس از بیماری کرونا و ناتوانی جسمی و نبود قابلیت آنها در تحصیل بوده است و طبق آمارهای پیش بینی شده تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر در این پایه روند رو به کاهشی داشته است.

وی با بیان این‌که برخی دانش‌آموزان به دلیل دسترسی نداشتن به فضای مجازی و امکانات آموزشی از تحصیل دور ماندند افزود: اقداماتی در مورد این دانش‌آموزان صورت گرفته که می‌توان به مواردی از جمله تهیه اطلس یادگیری توسط مدیران و تهیه خوراک آموزشی مناسب برای آنها، همچنین تشکیل سرگروه‌ها و راهبرهای آموزشی در مناطق روستایی و عشایر اشاره کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در خصوص تعداد دانش آموزان اتباع و نسبت رشد و کاهش آنها در تحصیل عنوان کرد: تعداد دانش آموزان اتباع در مقطع ابتدایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر است که آمار ورودی‌های پایه اول به نسبتی کاهش یافته است.

بهادرزاده ادامه داد: دلایلی نظیر مهاجرت و روی آوردن به کار از جمله عوامل ترک تحصیل بعضی از دانش آموزان اتباع شده که در این خصوص با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تحصیل آنها اقداماتی از جمله راهبردهای آموزشی در مناطق عشایر و روستایی، دادن آموزش‌های لازم در فضای باز به دانش آموزان و رسیدگی‌های مکرر آموزشی انجام شده است.

وی در خصوص ثبت‌نام کلاس اولی ها و غربالگری دانش آموزان پایه اول نیز خاطرنشان کرد: هنوز دستور العملی در این خصوص ابلاغ نشده ولی هرساله از تاریخ  یک خرداد ثبت نامها شروع می‌شود و سنجش دانش آموزان هم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی صورت می‌گیرد و خانواده ها می‌توانند با مراجعه به مدرسه نزدیک به محل سکونت خود و مراجعه به سامانه های نواحی ۱و۲ در جهت ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.           

وی در پایان با اشاره به ارسال پیامک ثبت‌نام کتاب برای خانواده‌ها در این ایام گفت: این امر برای پیش بینی آمار دقیق و صرفه جویی در مصرف کاغذ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ر/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول