اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور امنیت ملی عراق: نیازی به نیروهای رزمی خارجی نداریم

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با یک مقام ائتلاف ناتو در اروپا گفت که خروج نیروهای غیر عراقی از خاک این کشور عامل ثبات و امنیت عراق خواهد بود.

مشاور امنیت ملی عراق: نیازی به نیروهای رزمی خارجی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با «یواخیم رول» رئیس مقر عالی متحدان اروپایی ناتو در بغداد گفت که تعداد نیروهای خارجی در عراق نباید افزایش یابد.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، او با بیان اینکه همکاری میان عراق و ناتو موجب ثبات و امنیت در این کشور می‌شود، اما عراق به پشتیبانی تسلیحاتی و آموزش و کمک مستشاری و نه نیروی رزمی نیاز دارد.

«یواخیم رول» نیز در این دیدار مدعی شد که کارویژه نیروهای ناتو در عراق رزمی نیست، بلکه آن‌ها با هدف افزایش توانایی و مهارت‌های جنگاوری نیروهای عراقی در این کشور حضور دارند و به کار آموزش و مشاوره درست مشغول هستند.

«حسین علاوی» مشاور نخست‌وزیر عراق نیز امروز با اشاره به تغییر و تحول در نوع روابط این کشور با آمریکا، گفت که در تلاش برای تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکا از کشور هستیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول