اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ در سمنان/ محدودیت تردد همچنان برقرار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ در شهرستان‌های سمنان راه‌اندازی شد، گفت: محدودیت تردد خودروها به جز میامی و آرادان در بقیه شهرستان‌ها همچنان برقرار است.

راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ در سمنان/ محدودیت تردد همچنان برقرار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ شهرستان سمنان که در شهرک گلستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت تردد به جز میامی و آرادان در بقیه شهرستان‌های استان سمنان که در رنگ‌بندی جدید کرونایی در شرایط نارنجی و قرمز قرار دارند، همچنان برقرار است.

وی افزود: با توجه به آخرین رنگ‌بندی اعلام شده، شهرستان سمنان در وضع قرمز، شهرستان‌های آرادان و میامی در وضع زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضع نارنجی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: مردم خوب سمنان در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو سه استان برتر کشور هستند که جا دارد از تک‌تک مردم این دیار قدردانی کنیم.

پرهیز از برگزاری اجتماعات

خجسته‌پور افزود: این تغییر رنگ به معنای عادی‌سازی نیست و همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا ویروس رعایت شود و به‌ویژه از برگزاری اجتماعات و ازدحام در کنار یکدیگر خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: مرحله عمومی تزریق واکسن علیه بیماری کرونا ویروس مدتی است که در استان آغاز شده و تا به این لحظه افراد بالای ۸۰ سال در حال واکسینه شدن هستند و در مراحل بعدی، سنین پایین‌تر هم واکسینه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باتوجه به اعلام رنگ‌بندی جدید، تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان‌های آرادان و میامی که در وضع زرد هستند، محدودیت تردد دارند و آیین ویژه ماه مبارک که در حال انجام است، باید در فضا و محوطه باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و البته در مدت‌زمان کوتاه برگزار شود.‌

خجسته‌پور بیان کرد: برای شهرستان سمنان که در وضع رنگ‌بندی قرمز قرار دارد، اصناف گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت برای سایر گروه‌ها ممنوع است و شهرستان‌هایی که در وضع نارنجی هستند، علاوه بر گروه یک، گروه ۲ هم مجاز به فعالیت هستند که تقریباً می‌توان گفت اکثریت قریب به‌اتفاق صنوف را شامل می‌شود.

توسعه مراکز تزریق واکسن کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز اظهار کرد: امروز مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ استان سمنان در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: کیفیت و سرعت‌بالا در محیطی همراه با آرامش و آسایش کافی برای دریافت‌کنندگان واکسن علیه بیماری کووید- ۱۹ نکته بسیار مهمی است که باید آن را در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این‌که هدف از راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ نظارت بیشتر بر امر واکسیناسیون و حفظ آرامش مراجعان است، گفت: برای رفاه حال مراجعه‌کنندگان در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه با همکاری سازمان ورزش و جوانان و آموزش و پرورش سالن‌های ورزشی در اختیار حوزه سلامت قرار گرفت و تزریق واکسیناسیون در این مراکز انجام می‌شود.

دانایی افزود: ما از محموله ابتدایی واکسنی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار گرفته، بیش از ۹۲ درصد آن را تا به امروز تزریق کردیم و امروز محموله جدیدی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است و در طی هفته آینده با سرعت خیلی بیشتری واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال را به پایان برسانیم و امیدوارم بتوانیم تزریق واکسن برای گروه‌های سنی پایین‌تر را آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم به همت همکارانم در حوزه بهداشت از هفته آینده به‌تدریج گروه‌های سنی دیگر را که در دستورالعمل کشوری پیش‌بینی شد است، آغاز کنیم و واکسیناسیون را با سرعت بیشتری در حوزه‌های زیرپوشش این دانشگاه پیش خواهیم برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: مراکز واکسیناسیون کووید- ۱۹ در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و دامغان هر کدام با هشت ایستگاه برای تزریق واکسن ایجاد شده که اگر لازم باشد امکان توسعه این مراکز هم وجود دارد.

دانایی افزود: این سه مرکز در هر سه شهرستان در نزدیکی مرکز خدمات جامع سلامت طراحی شده و علاوه بر حضور دائم پزشک و وجود امکانات و تجهیزات برای احیا؛ در درب ورودی این مراکز آمبولانسی مستقر شده و تمهیدات لازم برای هر اتفاقی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در هر واکسیناسیونی نگرانی برای بروز عوارض واکسن وجود دارد و بنده خدمت مردم استان عرض می‌کنم که طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده در سراسر جهان، عوارض واکسن‌هایی که در کشور ما تزریق می‌شوند، بسیار نادر بوده و این عوارض احتمالی در مقایسه با خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس ناچیز، قابل پیگیری و درمان است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول