اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

روز قدس کلیدقیام جهانی علیه استکبار است

امام‌جمعه بجنورد گفت: روز قدس تنها یک موضوع ملی و مختص فلسطین نیست؛ بلکه آرمان اسلامی و انسانی و نماد تقابل حق و باطل در عصر حاضر است.

روز قدس کلیدقیام جهانی علیه استکبار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مسئله فلسطین یک مسئله اساسی  و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی نیست؛ مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است و وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می‌شوند در مقابل آنچه بر سر ملت فلسطین آمد، البته برای مسلمان‌ها این کار اهمیت و اولویت بیشتری دارد و غیر از جنبه انسانی، جنبه‌های شرعی و دینی هم دارد، ولی مسئله، مسئله انسانی است.

وی با اشاره به اهمیت روز قدس به‌عنوان آرمان جهان اسلام، به‌ویژه در شرایط کنونی، بابیان اینکه قدس فراتر از یک مسئله ملی و عربی است، افزود: در نگاه امام راحل عظیم‌الشأن روز قدس مسئله‌ای فراتر از یک موضوع ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب است و قدس یک آرمان اسلامی و انسانی است نه‌فقط فلسطینی و عربی.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: روز قدس امسال در شرایط کرونایی با وضعیتی خاص برگزار می‌شود و این در حالی است که شرایط این روزهای قدس، وضعیتی ویژه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیزم جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار است و امام خمینی (ره) از همان اولین روز اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ۴۲ سال قبل، به این مهم اشاره و تأکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: امام خامنه‌ای که بیانات و منش ایشان ترجمان حرکت و جهاد و نگاه امام خمینی است در طول ۳۲ سال گذشته به موضوع فلسطین و روز قدس نگاه ویژه‌ای داشته و مبدأ نظریه محو رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی و رفراندوم مردمی در داخل فلسطین هستند.

وی بابیان اینکه شرایط کنونی امسال در فلسطین شرایط خاصی است زیرا رژیم صهیونیستی در وضعیتی بغرنج به سرمی برد خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با سقوط ترامپ شرایط سخت‌تری پیداکرده است، البته رفت‌وآمد دولت‌های آمریکا در اصل حمایت ذاتی استکبار از صهیونیسم تأثیری نمی‌گذارد لکن برخی تفاوت روش‌های دولت‌های مختلف گهگاه اوضاع را بر این رژیم جعلی سخت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد: امسال از همان سال‌ها است که نتانیاهو نیز از حمایت‌های داخلی کم‌بهره است و از حمایت‌های آمریکا که به خاطر وضعیت ناپایدار هم‌پیمانانی مانند بن سلمان دچار حیرانی در اتخاذ سیاست‌ها است و در این شرایط از این رژیم خبیث تحرکات دیوانه‌وار دور از انتظار نیست.

امام‌جمعه بجنورد گفت: مجموعه شرایط فوق به‌علاوه اولویت ذاتی مسئله قدس برای جهان اسلام شایسته است در شرایط کنونی کرونایی با سنجش شرایط هر منطقه، استان، شهرستان و با استفاده از ظرفیت مردمی مساجد و پایگاه‌های بسیج و گروه‌های انقلابی دانش‌آموزی، دانشجویی و گروه‌های جهادی با ابتکارات و خلاقیت‌های انقلابی برای بزرگداشت روز قدس امسال تدابیر لازم مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی اتخاذ شود.

انتهای پیام /ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول