اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ در واکنش به تصمیم فیس‌بوک: شبکه‌های اجتماعی فاسد باید هزینه سیاسی بپردازند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ساعاتی بعد از اعلام تصمیم فیس‌بوک درباره ادامه محرومیت وی، این شبکه اجتماعی، توییتر و گوگل را فاسد خواند و گفت آن‌ها باید هزینه سیاسی بپردازند.

ترامپ در واکنش به تصمیم فیس‌بوک: شبکه‌های اجتماعی فاسد باید هزینه سیاسی بپردازند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا ساعاتی بعد از اعلام ادامه تعلیق حسابش در فیس‌بوک، به تندی به این تصمیم واکنش نشان داد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او غول‌های فناوری را به خفه کردن "آزادی بیان" در آمریکا متهم کرد و گفت: کاری که فیس‌بوک، توییتر و گوگل انجام داده‌اند کاملاً شرم آور است و مایه خجالت کشور ماست. آزادی بیان از رئیس‌جمهور ایالات متحده گرفته شده زیرا دیوانگان چپ افراطی از حقیقت واهمه دارند، اما حقیقت بهرحال آشکار خواهد شد، بزرگ‌تر و قوی‌تر از هر زمان دیگری در گذشته.

وی افزود: مردم کشور ما تحمل نخواهند کرد! این شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی فاسد باید هزینه سیاسی بپردازند و نباید هرگز دوباره به آن‌ها اجازه داده شود روند انتخاباتی ما را تخریب و قربانی کنند.  

«مایک پامپئو» وزیر خارجه دولت وی هم در واکنشی توییتری، در این خصوص نوشت: آزادی بیان ما در آمریکا مورد حمله قرار گرفته است. این نباید موضوعی حزبی باشد—اما، متاسفانه، چپ فقط در صورتی از آزادی بیان حمایت می‌کند که گفته‌های شما با ایدئولوژی لیبرال آن‌ها هم جهت باشد.

پامپئو افزود: اگر فیس‌بوک و توییتر می‌توانند رئیس‌جمهور ترامپ را منع کنند، آن‌ها شما را هم منع خواهند کرد.

امروز هیأت نظارت مستقل فیس‌بوک در تصمیمی با ادامه تعلیق حساب کاربری ترامپ که بعد از حادثه حمله به کنگره به طور نامحدود مسدود شده بود، موافقت کرد.

این هیأت در بیانیه‌ای اعلام کرد: متوجه شدیم که با ادامه بیان روایت بی اساسی از تقلب انتخاباتی و دعوت مداوم برای اقدام، ترامپ فضایی را ایجاد کرد که خطر جدی خشونت را ممکن می‌کرد. 

با ین حال، این هیأت تعلیق نامحدود را نامناسب خواند و از فیس‌بوک خواست ظرف شش ماه آینده این تصمیم را مورد بررسی قرار دهد و مجازاتی متناسب با مقررات این شرکت که در خصوص سایر کاربران هم اعمال می‌شود، ارائه کند.

نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» نوشت احتمالاً تصمیم جدید فیس‌بوک با واکشن تند جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد.

فیس‌بوک و اینستاگرام که به شرکت فیس‌بوک تعلق دارد هجدهم دی ماه حساب‌های کاربری ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به طور نامحدود مسدود کردند. «مارک زاکربرگ» رئیس شرکت فیس‌بوک در توضیح این اقدام گفته بود ترامپ از این بستر برای «تحریک به اقدام خشونت‌آمیز علیه دولت انتخاب شده از طریق دموکراتیک» استفاده کرده است.

علاوه بر آن، توییتر، یوتیوب و اسنپ‌چت هم تصمیم گرفتند تمامی صفحات رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنند. توییتر اعلام کرده که صفحه ترامپ در این شبکه اجتماعی برای همیشه مسدود شده است.

بعد از اعمال این محدودیت‌ها و خاموش شدن صدای ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه سه‌شنبه از راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود با نام "From the Desk of Donald J. Trump " خبر داد.

ترامپ با انتشار ویدئویی، این شبکه اجتماعی جدید را "مکانی برای صحبت آزادانه و ایمن" توصیف کرده است.

وی با خواندن متنی در این پیام ویدیویی گفت: «در زمان سکوت و دروغ‌ها، چراغی از آزادی سر بر می‌آورد».

بر اساس گزارش‌ها، این شبکه اجتماعی، فرصتی را برای رئیس جمهور سابق آمریکا فراهم می‌آورد تا پیام‌ها،‌ تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کند.

طرفداران ترامپ قادر خواهند بود تا به انتشار مطالب وی در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر بپردازند. البته شبکه اجتماعی ترامپ این امکان را برای بازدیدگنندگان فراهم نمی‌آورد که به پاسخ دادن زیر مطالب منتشر شده بپردازند و ارتباط یک طرفه خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول