اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مرکل: خروج نیروهای خارجی از لیبی نشانه مهمی است

صدر اعظم آلمان در گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکیه بر خروج نظامیان بیگانه از خاک لیبی تاکید کرد.

مرکل: خروج نیروهای خارجی از لیبی نشانه مهمی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان شامگاه چهارشنبه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که خروج نیروهای خارجی از لیبی نشانه مهمی خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت، مرکل و اردوغان در یک نشست مجازی توافق کردند که از دولت موقت «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر لیبی در تلاش برای بهبود وضعیت مردم و آماده شدن لیبی برای انتخابات تا پایان سال حمایت کنند.

این مقام دولت آلمان افزود: «مرکل تاکید کرد که آغاز زود هنگام عقب نشینی نیروها و مزدوران خارجی  از لیبی نشانه مهمی خواهد بود.»

وزیر خارجه ترکیه دوشنبه هفته جاری در سفر به لیبی گفت که آنکارا به حمایت خود از دولت وحدت ملی و شورای ریاستی این کشور ادامه می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

 به گزارش رویترز، مرکل و اردوغان همچنین در مورد تلاش‌های بین المللی برای مهار بیماری همه گیرکرونا و همچنین موضوعات منطقه‌ای مانند جنگ داخلی در سوریه وگفت‌وگوها در مورد مسئله قبرس رایزنی کردند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور ترکیه تاکید کردند که دسترسی کافی برای کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند در سوریه باید حفظ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول