اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازده هفتگی منفی فولاد، فجر و شپنا/ مجمع کاذر به حد نصاب نرسید

بازار سرمایه این هفته را علیرغم رشد روز چهارشنبه با افت شاخص کل نسبت به هفته قبل به پایان رساند، فولاد و فجر بر خلاف هفته گذشته و شپنا در ادامه روند قبلی بازده هفتگی منفی را در پایان این هفته به ثبت رساندند.

بازده هفتگی منفی فولاد، فجر و شپنا/ مجمع کاذر به حد نصاب نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وضعیت بازارهای مالی اصفهان برای روز دو‌شنبه ۱۳ اردیبهشت مانند روند دو روز ابتدایی هفته نزولی بود و تحت تاثیر سیل فروش‌ها قرار داشت. نمادهای گروه بانکی تنها نمادهایی بودند که به دلیل اخبار مثبت پیرامون دارایی‌های ارزی‌شان مورد اقبال قرار داشتند.

در این روز ارزش معاملات خرد بازار سهام با افت ۸ درصدی نسبت به روز قبل به ۱۲۶۵ میلیارد تومان رسید. شاخص کل هم در انتهای روز با افت ۱۳۶۰۰ واحدی در ارتفاع ۱.۱۶۷ میلیون واحد به کار خود پایان داد.

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت بازار سرمایه در حالی آغاز به کرد که خبر تصویب بسته حمایتی بورس توسط سران قوا باعث رشد خریدها و افزایش تقاضا به خصوص در نمادهای بانکی شده بود و همین موضوع پس از سه روز سرخ پوشی شاخص کل را سبز پوش کرد تا در پایان روز با رشد ۵۲۱۷ واحدی به ۱.۱۷۲ میلیون واحد برسد.

ارزش معاملات خرد بورس با رشد محسوسی نسبت به دوشنبه به ۲۰۱۳ میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۰۷ میلیارد تومان رسید و نمادهای فملی، وپاسار و فولاد هم بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس در روز چهارشنبه داشتند.

تصویب بسته حمایت از بورس در جلسه سران قوا به عنوان نشانه‌ای از حمایت از بورس و افت محسوس قیمت ارز و نزدیک شدن دلار به مرز ۲۰۰۰۰ تومان از طرف دیگر به عنوان عاملی که می‌تواند اثر منفی بر روی سودآوری شرکت‌های صادرات محور داشته باشد باعث شده تا همچنان سرمایه‌گذاران نتوانند با دید بلندمدت و حتی میان‌مدت تصمیم‌گیری کنند و فضای رکودی حاکم بر بازار ادامه دارد که عملکرد روز چهارشنبه نیز حکایت از این امر دارد.

تمدید مهلت مجوز افزایش سرمایه فجر/ به حد نصاب نرسیدن مجمع فوق العاده کاذر

در بین نمادهای استان، فولاد روز چهارشنبه با رشد تقاضا مواجه شد و رشد نزدیک به ۳ درصدی را نسبت به روز قبل داشت و قیمت پایانی ۱۱۹۷ تومان را به ثبت رساند هر چند که این موضوع هم نتوانست مانع از ثبت بازده هفتگی منفی برای این سهم شود و نسبت به هفته قبل افت ۵.۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

فولاد امیرکبیر کاشان خبر تمدید ۳۰ روزه مجوز افزایش سرمایه اش تا ۲۴ خرداد را چهارشنبه بر روی کدال قرار داد، سهام این شرکت در بورس با نماد فجر با وجود سبزپوشی روز چهارشنبه با ثبت قیمت پایانی ۵۷۷۳ تومان بازده هفتگی منفی۲.۶ درصدی را برای سهامدارانش به ثبت رساند.

شپنا که مدتی است روند نزولی را طی می‌کند و حتی هفته قبل هم بر خلاف بیشتر نمادهای استان عملکرد خوبی نداشت با ثبت قیمت پایانی ۱۰۲۱ تومان در روز چهارشنبه و ثبت بازدهی هفتگی منفی ۵.۹ درصدی کار خود را به پایان برد.

فرآورده‌های نسوز آذر با نماد کاذر که در زمره شرکت‌های کوچک بورسی استان از نظر ارزش بازار است، با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی کدال از به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۳ اردیبهشت و موکول شدن آن به ۲۶ اردیبهشت خبر دادو نماد کاذر نیز که در ماه‌های آذر و دی سال قبل رشد پر شتابی داشت از بهمن ماه تاکنون درگیر روند نزولی شده و مانند اغلب نمادهای کوچک در صف فروش روزها را سپری می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول