اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جزئیات روند واکسن زدن مردم لرستان اعلام شد/ ادامه مرحله دوم از فردا

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان به تشریح کامل روند واکسن زدن گروه‌های سنی مختلف در استان لرستان پرداخت.

جزئیات روند واکسن زدن مردم لرستان اعلام شد/ ادامه مرحله دوم از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  از ۲۱ بهمن سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی برای پرسنل بهداشت و درمان  شروع شد که ابتدا برای کادر درمان در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های ریفرال کرونایی، بخش‌ها و اورژانس بیمارستان‌های ریفرال کرونا، همکاران آزمایشگاه‌های کویید کار می‌کردند شروع شد و تا این لحظه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۹ هزار و ۲۴۲ دز واکسن وارد لرستان شده است، گفت: ۸ هزار و ۴۶۰ دز اسپوتنیک روسیه در مرحله اول و  ۶ هزار و ۴۰ دز اسپوتنیک در مرحله دوم  ۱۰ هزار  و ۴۸۲ دز سینوفارم چین و یک هزار و ۱۱۰ دز بهارات هند و ۱۳هزار و ۱۵۰ دز آسترازنکا کره بود.

کوشکی بیان کرد: گروه هدف پرسنل بخش آی‌سی‌یو ریفرال پخش بیمارستان‌های کرونایی، بخش اورژانس و آزمایشگاه‌های بیمارستان بودند و در اولویت دوم بیماران سرطانی، بیماران خاص، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد شیمیایی، نظام پزشکی، پاکبان‌ها، پرسنل ۱۱۵، غسال‌ها، پرسنل بهداشت و درمان بخش‌ها و بیمارستان‌های خصوصی بوده که اینها یا به صورت صددرصد واکسینه شدند.

معاون علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون در لرستان از این هفته شروع شده، خاطرنشان کرد: برای سالمندان بالای ۸۰ سال و  افرادی که در سامانه سیب به‌عنوان سالمند بالای ۸۰ سال ثبت شدند  تماس گرفته می‌شود یا به صورت پیامک یا از طریق مراقب سلامت پایگاه تحت پوشش تماس گرفته می‌شود یا پیامک می‌فرستند تا به مراکزی که در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی  افزود: گروه‌های هدف به مراکز بهداشتی یا بیمارستان برای واکسن مراجعه نکند حتماً همکاران ما در طول هفته اخیر و هفته آینده با آنها تماس می‌گیرند یا پیامک ارسال می‌کنند و عنوان می‌کند که به چه مرکزی مراجعه کنند.

کوشکی عنوان کرد: در بیمارستان عشایر پرسنل بهداشتی درمانی و یک‌سری از دانشجویان بالینی و تعدادی از بیماران خاص و سرطانی واکسینه شدند و  هیچ گروه سالمندی در بیمارستان عشایر واکسینه نخواهد شد و  این قشر به مراکز بهداشتی درمانی یا مراکزی که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده و به آنها اعلام خواهد شد مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ سایت یا سامانه‌ای در حال حاضر برای ثبت  وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به محض اینکه سایتی برای ثبت واکسیناسیون یا نوبت دهی مشخص شود حتماً از طریق دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود و  افراد از روی سامانه پرونده الکترونیک شناسایی می‌شود .

 کوشکی گفت: بعد از فاز نخست  به ترتیب گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال، ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۵ سال و بعد از آن گروه  از بیماران زمینه‌ای با سن ۱۷ تا ۶۴ سال که دچار بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسینه می‌شوند.

معاون علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: فاز سوم زندانیان، پرسنل پلیس، نظامیان، سربازان در پادگان‌ها، معلمین،کارکنان مدارس، کمپ‌های معتادین ،پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری است.

وی گفت:  فاز چهارم واکسیناسیون گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال، ۵۰ تا ۵۴ سال، ۴۵ تا ۴۹ سال ، ۴۰ تا ۴۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال، ۳۰ تا ۳۴ سال، ۲۵ تا ۲۹ سال، ۲۰ تا ۲۴ سال و ۱۸ تا ۱۹ ساله است.

کوشکی با بیان اینکه فاز دوم که شامل سالمندان بالای ۸۰ سال است از فردا شروع می‌شود، عنوان کرد:تعداد اندکی از سالمندان بالای ۸۰ سال در لرستان واکسینه شدند. با توجه به اینکه موجودی واکسن در استان صفر بود از فردا انشاالله بقیه سالمندان بالای ۸۰ سال در سراسر استان واکسینه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول