اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نجوای «الهی العفو» در قبله تهران/ حرم سیدالکریم پناه شب‌ زنده‌داران سومین شب قدر

زائران حضرت سیدالکریم(ع) شب‌های قدر امسال نیز مانند سال گذشته در سایه سنگین کرونا با دلی پر از غم و اندوه اما آکنده از عشق و معنویت در قبله تهران دست های التماس خود را به سوی پروردگار جهانیان بلند کردند تا از عطر رحمت الهی سرشار شوند.

نجوای «الهی العفو» در قبله تهران/ حرم  سیدالکریم پناه شب‌ زنده‌داران سومین شب قدر

خبرگزاری فارس از شهرری؛ نیاز گلی: باز هم گاه استجابت رسید، گاه توبه و استغفار، گاه لرزیدن دل‌های بیقرار، گاه راز و عرضه نیاز، گاه جوشن خوانی و بک یا الله، گاه نجواهای شبانه، گاه بارش اشک از چشم غمناک.   

یک سال دیگر از روزگار گذشت و یک‌بار دیگر به برترین شب سال رسیدیم، شب قدر در ماه ضیافت الهی که برتر از هزار ماه است، شب تقدیر و تعیین سرنوشت، شب وعده با خداوند غفور، شبی که پیر و جوان به رحمت واسعه او چشم دوخته‌اند.

اگرچه ویروس منحوس کرونا برای دومین سال پیاپی، محافل لیالی قدر را مانند بسیاری از مراسمات دیگر محدود کرده اما عاشقان آل الله با شکوائیه هجران و امید وصل، هم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و هم دست به دامان معبود در شب‌های قدر امسال نیز احیاء گرفتند.

دلدادگان حضرت عشق امشب نیز با چشمانی اشکبار آمدند تا دستان تهی خود را به روی آسمان بگشایند و وجود خود در اقیانوس بی‌کران رحمت الهی غرق کنند، آمدند تا دعا کنند برای دردهای پنهان، برای رازهای ناگفته، برای دل‌های شکسته، برای طاقت‌هایی که کم شده، برای بیماران بستری در منزل و بیمارستان، برای کسانی که زیر بار مشکلات کمر خم کرده‌اند و برای تمام آدم‌هایی که از بازی روزگار خسته شدند و جز خداوند پناهی ندارند. 

و چه خواسته‌ای در این شب قدرعمیق‌تر و زیباتر از دعای فرج امام زمان(عج) که آمدنش نجات‌دهنده و آرامش‌بخش جهان درگیر بحران‌ها و رنج‌ها است، آرزویی که تحققش تمام آرزوهای منتظران را به استجابت می‌رساند.

قبله تهران نیز همچون سراسر کشور در این شب‌های نورانی میزبان عاشقان و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام بود. مردم مؤمن و روزه‌دار پایتخت در شب‌های قدر خود را به کربلای ایران رسانده و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سایر بقاع متبرکه شهرری شب زنده‌داری کردند.

آستان مقدس سیدالکریم(ع) در سومین شب قدر نیز مانند شب نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان، میزبان دلباختگانی بود که تسبیح توبه و استغفار را دانه دانه به‌شماره انداخته و خداوند رحیم را شکر و سپاس گفتند که بار دیگر به ماه میهمانی الهی و شب قدر دعوت شده‌اند.

مؤمنان و شب زنده‌داران امشب در صحن‌ها و رواق‌های حرم سیدالکریم(ع) همه یکرنگ و یکصدا دست نیاز به درگاه بی‌کران رحمت حق برداشته و برای شفای بیماران، رهایی جهانیان از ویروس کرونا و تعجیل در ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) دعا کردند.

در صحن‌های این آستان مطهر که قدم می‌زنم، همه در حال دعا هستند؛ بانویی با چشم اشکبار برای شفای بیماران دعا می‌کند، پیرمردی برای نابودی ویروس منحوس کرونا، پسر نوجوانی برای سلامتی پدر و مادرش و مرد میانسالی تعجیل فرج و ظهور آقا دعا می‌کند.

اینجا اگرچه در ظاهر بین مردم فاصله افتاده اما دل‌های شکسته همیشه به هم نزدیک‌تر است و قافله عاشقان در شبی که ملائکه مأمور شده‌اند تا به دستور پروردگارشان، مقدرات مخلوق را در پرونده‌ای یک ساله حک کنند، رحمت خداوند رحمان و رحیم شان را طلب می‌کنند.

این شب‌ها در هر گوشه‌ و کناری مخصوصاً در امامزاده‌ها و حرم‌های شریف تهران صفا و حال معنوی خاصی برقرار است اما در صحن و سرای سیدالکریم(ع) گویا بوی کربلا را استشمام می‌کنی چرا که امام معصوم ثواب زیارت این حضرت را مشابه زیارت امام حسین(ع) دانست و آنجاست که وقتی می‌خواهی ده مرتبه «الهی بالحسین» بر لب جاری کنی گویا خود را بیشتر از هر لحظه و مکانی در بین الحرمین حس می‌کنی و امیدواری این حال خوب در دل شب راه وصلی به معبود و طریق نجاتی برایت بگشاید.

و چه بسیار عاشقانی که اگرچه به دلیل کرونا به تکایا و مساجد نرفتند اما از رحمت خداوند خود غافل نبودند و از طریق برنامه‌های صداوسیما احیاء گرفته و با شنیدن صدای پای فرشتگان غریبانه گریستند.

امشب جای خیلی‌ها خالی بود و پردردترین قصه امشب بازهم تکرار غمناک‌ترین حادثه برای ایرانیان است، شبی که بازهم جای سردار دل‌ها خالی است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول