اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اهمیت منطقه آزاد «قصرشیرین» در توسعه اقتصادی کرمانشاه/ امهال وام زلزله‌زدگان برای سال سوم تمدید شد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه با بیان اینکه قصرشیرین به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد، گفت: این مهم سبب تحول اقتصادی در استان می‌شود.

اهمیت منطقه آزاد «قصرشیرین» در توسعه اقتصادی کرمانشاه/ امهال وام زلزله‌زدگان برای سال سوم تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، وحید خسروی در خصوص تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری، اظهار داشت: روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه دولت تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مورد تأیید قرار گرفت و قصرشیرین رسما به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی شد.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد تجاری ظرفیت‌های مهمی را برای جذب سرمایه‌گذاری به وجود می‌آورد از جمله این ظرفیت‌ها از معافیت‌های مالیاتی گرفته تا معافیت‌های عوارض گمرکی، تسهیل در امور صادرات و واردات، تکمیل زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقلی که عموما سبب اشتغالزایی و رونق درآمد و معیشت مردم منطقه و تحول اقتصادی در استان می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این مطالبه جدی مردم بود و که با همراهی و همدلی تمامی مسؤولان و  پیگیری استاندار حاصل شد که فرصت خوبی را برای آینده استان رقم می زند.

وی اشاره‌ای به سرمایه‌گذاری عظیم دولت در زمینه نفت و گاز در غرب و شرق استان داشت  و افزود: ساخت پتروشیمی در سرپل‌ذهاب، پالایشگاه گاز در گیلان‌غرب به عنوان پکیچ تحول اقتصادی استان با زیرساخت‌های که برای آن ها ساخته می‌شود، نوید شرایط مطلوبی را برای استان در آینده می‌دهد.

خسروی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های منطقه آزاد تجاری تخصیص اعتبار ویژه به راه‌آهن غرب(کرمانشاه- خسروی) و وصل شدن کرمانشاه به یک بازار جهانی است که در آینده در زندگی استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره ‍موافقت دولت با امهال سال سوم وام‌ها زلزله‌زدگان استان، گفت: یکی از موضوعاتی که در سفرها و بازدیدهای مسؤولان ارشد کشوری در کرمانشاه از سوی مسؤولان و مردم همواره مطرح می‌شد، بحث امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده استان بود.

خسروی اضافه کرد: امهال وام‌ها روز گذشته در جلسه هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با توجه به  بحران کرونا و وضعیت اقتصادی سخت ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تصویب شد.

وی تصریح کرد: امهال وام‌ها به مبلغ  ۲۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد که دولت دو سال این کار را انجام داده و برای سال سوم هم با امهال موافقت کرد که این خبر خوشایند سبب آرامش خاطر مردم منطقه شد.

خسروی گفت: دستور اجرایی مصوبه امهال وام‌ها ابلاغ شده، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف بر نظارت فنی و اجرایی آن است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول