اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاییدشدگان مراکز ۵گانه فردی، تأیید صلاحیت شدند/ رد صلاحیت‌ها ربطی به جناح سیاسی ندارد

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رد صلاحیت‌های داوطلبین شوراهای اسلامی ربطی با جناح سیاسی ندارد، گفت: ملاک هیأت نظارت استعلام مراکز ۵گانه فردی است، مگر اینکه مستندات دیگری در دست داشته باشند.

تاییدشدگان مراکز ۵گانه فردی، تأیید صلاحیت شدند/ رد صلاحیت‌ها ربطی به جناح سیاسی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الاسلام جواد نیک بین در نشست خبری در خصوص  رد صلاحیت‌های شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: اینکه در شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینگونه مطرح می‌شود که رد صلاحیت‌ها از یک جناح سیاسی است را قبول ندارم، چرا که در بین این افراد از همه سلایق سیاسی وجود دارد.

نماینده مردم منطقه ترشیز با تأکید بر اینکه در مورد بررسی رد صلاحیت داوطلبان توصیه و یا نظری اعمال نکرده‌ام افزود: از افرادی که جزو معتمدین هستند و با نظرات تشکل‌ها به عنوان اعضای هیات نظارت انتخاب شدند، خواسته‌ام در صورت استعلام مثبت مراکز ۵گانه فردی، افراد تایید صلاحیت شوند، مگر اینکه اینکه مستنداتی وجود داشته باشد که دستگاه‌های نظارتی آن را ندارند.

وی با بیان اینکه شخصا پیگیر تایید صلاحیت برخی افراد رد صلاحیت شده در منطقه ترشیز هستم، ابراز کرد: این دیدگاه فارغ از جناح‌های سیاسی در سطح کلان کشور نیز وجود دارد، حال اینکه عنوان می‌شود رد صلاحیت‌ها تنها از یک جناح خاص هستند، درست نیست.

نیک بین با اذعان به اینکه در بین ردصلاحیت‌شدگان اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و سایر حزب‌های سیاسی وجود دارد، یادآور شد: با توجه به جلسه‌ای که با رئیس مجلس برگزار شده، مقرر شده اگر فرد رد صلاحیت شده پرونده قضایی و یا مشکل مالی نداشته باشد، تأیید صلاحیت شود. 

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در دست پیگیری است

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص تأخیر در ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن و مشکل واگذاری زمین به اداراتی که فاقد ساختمان اداری در این شهرستان هستند، بیان کرد: موضوع احداث درمانگاه تأمین اجتماعی بردسکن را با توجه به اهمیت و ضرورت آن در دست پیگیری داریم تا با مرتفع شدن مشکل تامین زمین به زودی شاهد آغاز عملیات ساختمانی آن باشیم. 

وی ادامه داد: دادستان بردسکن نیز به این موضوع ورود کرده است و فرماندار هم برای حل این مشکل باید پیگیری‌هایش را ادامه دهد.

نیک بین با تاکید بر ضرورت حل موضوع واگذاری زمین به ادارات و نهادهای دولتی فاقد مکان ملکی در بردسکن، افزود: تا مادامی که این مشکل اساسی در تامین زمین مورد نیاز حل نشود، قطعاً گره مشکلات برای رهایی ادارات و نهادها از مستاجر بودن باز نمی‌شود، در این راستا از اداره کل راه و شهرسازی استان خواسته‌ایم تا با ارائه راهکار عملی در حل این مشکل تسریع کند. 

بخشی از پروژه باند دوم شادمهر به انابد مجوز ماده ۲۳ ندارد

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد راه و شهرسازی خراسان رضوی در موضوع پروژه باند دوم شادمهر تا انابد و واگذاری زمین‌های معوض، اذعان کرد: میزان رضایت از عملکرد این اداره کل ۱۵ تا ۲۰درصد است، چرا که معتقدم نباید مشکلات مردم اینگونه توسط یک مجموعه روی زمین بماند.

وی با یادآوری اینکه با گذشت ١۵ سال از مصوبه دولت مبنی بر اجرای باند دوم شادمهر به انابد، هنوز قسمتی از این پروژه فاقد مجوز ماده ۲۳ است، گفت: متأسفانه برای اجرای قطعه خلیل آباد به بردسکن و در ادامه تا انابد مجوز ماده ٢٣ صادر نشده است.

نیک بین ادامه داد: در این راستا نیز در چند هفته گذشته با پیگیری‌هایی که از طریق سازمان برنامه و بودجه انجام شد، متوجه شدیم که این قسمت از پروژه مجوز مربوطه را ندارد و تا مادامی که این مجوز اخذ نشود، بودجه‌ای به این جاده اختصاص داده نمی‌شود.

نماینده مردم ترشیز خبرنگاران و اصحاب رسانه را زبان گویای برای طرح مشکلات و خواسته‌های مردم دانست و از رسانه‌ها خواست با دغدغه بیشتری نسبت به مطالبات مردم و جامعه تلاش کنند.

وی رسانه را قدرتمندترین سلاح برای انعکاس مشکلات و مطالبات مردم دانست و اظهار کرد: در این راستا ضروری است تمامی مدیران از ظرفیت رسانه‌های شهرستان و منطقه برای گره‌گشایی از کار مردم، توسعه و آبادانی منطقه استفاده کنند.

نیک بین در ادامه به مسائل و مشکلات چاه موتورهای کشاورزی، بحث اجرای طرح‌های هادی و بازنگری طرح‌های تفصیلی، مشکلات زمین برای واگذاری به جوانان اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکلات برنامه‌هایی داریم که در حال پیگیری هستیم.

سرمایه‌گذاران معادن بردسکن باید مالیات خود را در بردسکن پرداخت کنند

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی به موضوع وجود دفاتر کارخانجات معادن بردسکن در تهران و یا مشهد اشاره واظهار کرد: همه معادن و سرمایه‌گذاران معادن بردسکن باید در شهرستان مالیات خود را بپردازند و درصورت اینکه حقوق گمرگی خود را در شهرستان نپردازند، به جد پیگیری هستم تا در شهرستان پرداخت شود.

وی از تعطیلی اینگونه معادن که در شهرستان فعالیت دارند ولی مالیات و حقوق گمرکی خود را در تهران پرداخت می‌کنند خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران این معادن در اسرع وقت باید برای پرداخت مالیات خود در بردسکن اقدام کنند وگرنه تا تعطیل شدن کارخانه آنان پیش خواهم رفت.

نیک بین افزود: درست نیست که از فضای منطقه استفاده و بهره‌برداری داشته باشند ولی حقوق و مالیات خود را به جای بردسکن در تهران بپردازند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی از مدیران شهرستان خواست با جلوگیری از خام فروشی در همان ابتدا با تفاهم نامه‌ای بحث فرآوری و ایجاد کارخانجاتی در راستای فرآوری محصولات استخراج شده در شهرستان را داشته باشند.

دستور اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ورزش شهرستان‌های ترشیز

وی در ادامه به پیگیری‌های خود در بحث ورزش  شهرستان‌های ترشیز اشاره و عنوان کرد: ایجاد زمین فوتبال مصنوعی در ۴ روستای منطقه انجام شده و مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال نیز برای کمک به ورزش شهرستان‌های ترشیز از دکتر نوبخت دستور گرفته شده است تا مشکلات جوانان مرتفع شود.

نیک بین کمک به شهرداری‌های منطقه را در راستای کمک به مردم نام برد و اظهار کرد: برای همه شهرداری‌های منطقه کمک مالی از تهران گرفته شده است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی حوزه گردشگری را مهمترین تقاضای منطقه نام برد و اظهار کرد: قسمتی از امور در مورد شهرستان باید توسط فرماندار و مدیران اجرایی در شهرستان پیگیری شود تا ما از طریق مجلس گره‌ها را باز کنیم.

وی کمک به هلال احمر در شهرستان بردسکن را ضروری دانست و افزود: ۲ خودروی تندرو بزودی برای دو شهرستان کوهسرخ و بردسکن  واگذار و تحویل خواهد شد.

نیک بین با اشاره به شعار سال گفت: موانع را باید تا جایی که می‌توانیم کم کنیم  تا پیشرفت داشته باشیم و بحث کویر نمک و اماکن تاریخی در بردسکن نیاز به توجه دارد و درآمد صنعت گردشگری می‌تواند برابری با ارزآوری نفت را داشته باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول