اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرستاده پیشین سازمان ملل: طرح آمریکا برای حل بحران یمن، جزئی است

فرستاده پیشین سازمان ملل به یمن طرح آمریکا برای حل بحران این کشور را «جزئی» توصیف و تأکید کرد که این طرح، به عمق موضوع نپرداخته است.

فرستاده پیشین سازمان ملل: طرح آمریکا برای حل بحران یمن، جزئی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جمال بن عمر» فرستاده پیشین سازمان ملل به یمن تأکید کرد که در حال حاضر از نظر منطقه‌ای گشایشهایی در بحران یمن ایجاد شده است.

بن عمر به شبکه خبری المیادین گفت که نیروهای انصار الله، «یمنی هستند و از مریخ نیامده‌اند، بلکه دیدگاه خاص خود را دارند».

وی طرح آمریکا برای حل بحران یمن را «جزئی» توصیف و تأکید کرد که این طرح، به عمق موضوع نپرداخته است.

این مسئول پیشین سازمان ملل با بیان اینکه، بحران یمن هیچ راهکار نظامی ندارد، گفت که مذاکرات را تشویق می‌کند و در سطح منطقه و جهانی نیز برای آتش‌بس در یمن تمایلاتی وجود دارد.

بن عمر تأکید کرد، جنگ یمن، بیهوده بود و زمانی رخ داد که احزاب این کشور در حال امضای توافق ۲۰۱۵ بودند، ولی «شورای امنیت به مردم یمن کمک نکرد و کشورهای بسیاری برای عقد معاملات سلاح با عربستان سعودی، از هم پیشی می‌گرفتند».

وی ادامه داد: «برخی از طرفهای بین‌المللی از جنبش انصارالله خواستند که صنعاء و قدرت را تحویل طرفهایی بدهد که در هتلهای ریاض اقامت داشتند».

این دیپلمات تصریح کرد: «باید به روند سیاسی بازگشت که طرفهای یمنی برای دستیابی به توافق و موافقت با راهکار سیاسی، با هم گفت‌وگو کنند».

 بن عمر افزود، آمریکا، یکی از طرفهای جنگ علیه یمن بود و نباید این مسئله را فراموش کرد که در این جنگ از امارات و عربستان، حمایت سیاسی و نظامی کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول