اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۰ درصد عفوهای کشور مختص همدان است/ ۲۰۰ زندانی حافظ قرآن کریم

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه به واسطه حفظ آیات نورانی قرآن کریم ۱۰ درصد عفو‌های کشور مختص همدان است گفت: سال گذشته استان همدان بیشترین آمار عفو زندانیان کشور را به خاطر حفظ قرآن کریم داشت.

۱۰ درصد عفوهای کشور مختص همدان است/ ۲۰۰ زندانی حافظ قرآن کریم

رضا ذوالفعلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۲۰۰ زندانی حافظ نیم تا ۳۰ جزء قرآن کریم در استان هستند اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از مددجویان در زندان نیز شروع به حفظ قرآن کریم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر مددجویی بخواهد مشمول عفو‌های موردی شود که از افتخارات ریاست دادگستری همدان بوده حتما باید حافظ قرآن کریم باشد گفت: آزادی به شرط حفظ قرآن کریم اقدام بسیار ارزشمندی بوده که به این منظور  سال گذشته استان همدان بیشترین آمار عفو زندانیان کشور را داشت.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته به واسطه حفظ آیات نورانی قرآن کریم بیش از ۱۰ درصد عفو‌های کشور مختص زندانیان همدان شد افزود: خوشبختانه در حال حاضر مددجویان و حتی خانواده‌های آنها به حفظ قرآن کریم علاقه زیادی یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جامعه بیکاری است و در حوزه اشتغال و حرفه‌‌آموزی مددجویان اقداماتی صورت گرفته است گفت: بر اساس نیازسنجی و نیاز بازار با همکاری سازمان فنی‌ حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی آموزش‌ها  برگزار و کارت مهارت به مددجویان ارائه می‌شود.

ذوالفعلی‌نژاد با بیان اینکه از طریق سازمان فنی حرفه‌ای به مددجویان کارت مهارت داده می‌شود بدون اینکه نام زندان بری روی کارت آنها باشد تا بتوانند در بیرون از زندان نیز به فعالیت خود ادامه دهند خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها اشتغال است که سال گذشته ۴۸ درصد زندانیان  در داخل و بیرون از زندان مشغول فعالیت شدند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زندانیان را در سه حوزه تعریف کرده‌ایم و یکی اشتغال نشسته است گفت: با توجه به محدودیت‌های کارگاه‌های موجود در زندان شرایطی فراهم کردیم که زندانیان در کنار تخت یا روی تخت خود داخل بند با توانمندی خود یا آنچه با آموزش یاد گرفته‌اند صنایع دستی بسازند و از محل فروش آنها نیازهای خود را در داخل زندان برطرف کنند.

مدیرکل زندان‌های استان همدان دومین اشتغال موجود در زندان را کارگاهی دانست و افزود: در داخل زندان کارگاه‌هایی نظیر خیاطی و سفالگری  راه‌اندازی شده و مددجویان با فعالیت در این زمینه برای خود درآمدی کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از اشتغال مربوط به زندانیانی است که شرایط رای بازشدن را دارند یعنی کسانی بر اساس قوانین بخشی از حبس را در زندان بسته گذرانده‌اند و بعد از آن مدت می‌توانند با سند و موافقت مرجع قضائی در خارج از زندان مشغول کار شوند گفت: قریب به ۴۵۰ نفر از زندانیان استان به این واسطه در کارخانه‌ها و کارگاه‌های سطح استان مشغول به کارند.

ذوالفعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: طبق قراردادهای بنیاد تعاون با متولیان، کارفرمایان و پیمانکاران مددجویان مشغول به کار می‌شوند و ماهانه حقوقی دریافت می‌کنند که هم خود و هم خانواده‌هایشان بهره‌مند شوند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش بازگشت مجدد افراد به زندان توانمندسازی آنها از طریق اشتغال و حرفه‌آموزی است؛ خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول