اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آمادگی گروه‌های جهادی سمنان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: می‌توانیم از ظرفیت گروه‌های جهادی این دانشگاه در راستای ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنیم.

آمادگی گروه‌های جهادی سمنان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی صبح امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، یاد و خاطره امام راحل، اظهار کرد: هیچ‌گاه رشادت‌ها و ایثارگری این عزیزان را از خاطر نخواهیم برد؛ چراکه امنیت امروز کشور مرهون فداکاری و جانبازی شهداست.

وی گفت: کلاس‌های آشنایی با دفاع مقدس در چهار مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای پسران سمنان، فنی دختران سمنان، پسران کشاورزی امیرآباد دامغان و فنی دختران شاهرود با افزایش ۲۰ درصدی و استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از درس دفاع مقدس در دانشگاه به عنوان مسأله مهم و تاثیرگذار یاد کرد و افزود: باید مباحث و دستاوردهای دوران دفاع مقدس به جوانان به‌ویژه نسل دانشگاهی منتقل شود تا آنها با شناخت آرمان‌های انقلاب، دلدادگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان و چگونگی دفاع از این آرمان‌ها را در آن شرایط نابرابر فراگیرند و سفیری برای انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های بعدی باشند.

نقدی ادامه داد: لحاظ کردن ابزارهای تشویقی از جمله اردوهای راهیان نور، اردوهای زیارتی و بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، استفاده از راویان دفاع مقدس در اردوهای دانشجویی، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، برگزاری کارگاه آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه اساتید، دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با همکاری دو مجموعه از نکات بسیار حائز اهمیت در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان رتبه برتر سامانه آموزش مجازی را در کشور به خود اختصاص داده است که می‌توان از این ظرفیت در برگزاری وبینارهای تخصصی، یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه حوزه دفاع مقدس و مسابقات کتابخوانی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به توان فنی بالای دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی این دانشگاه در استان و با ظرفیت بالا در حال خدمت به اقشار مختلف جامعه هستند و می‌توانیم با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از این گروه‌های جهادی در راستای ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنیم.

نقدی در خصوص معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و استفاده از ظرفیت دانشگاه در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶۷ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی فعالیت دارد که از این تعداد ۴۲ رشته در مقطع کاردانی و ۲۵ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این دیدار گفت: توجه ویژه به استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از دیگر تأکیدات در برگزاری برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس است.

سرهنگ محمدحسن سلامی ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در خصوص بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان اظهار کرد: از تلاش دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در ساخت یادمان شهدای گمنام سپاسگزاریم و انتظار داریم، ادامه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با موضوع ایثار، شهادت و دفاع مقدس با همکاری دو مجموعه انجام شود.

وی گفت: دانشگاه به عنوان مرکز علم و فرهنگ مسؤول تبیین و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است و کار فرهنگی در دانشگاه باید اثربخش و نتیجه‌ساز باشد و باید با برنامه‌ریزی فرهنگی صحیح و مناسب ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک الگوی منسجم در دانشگاه ترویج شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس، ادای دین به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که ما وظیفه داریم آن را به نحوه احسن به جوانان و دانشجویان انتقال دهیم.

سلامی افزود: ابلاغیه برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی صادر و برای دستگاه‌های متولی فرهنگی، هنری، خدماتی و اجرایی ارسال شده است.

پیش‌بینی اجرای بیش از ۳ هزار فعالیت و برنامه در سمنان

وی با اشاره به انجام هفت هزار فعالیت در چهلمین بزرگداشت دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از سه هزار فعالیت و برنامه در استان برنامه‌ریزی و اجرا شود که موضوع تمامی آنها دفاع مقدس، شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و … است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: توجه ویژه به استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از دیگر تأکیدات در برگزاری برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس است.

سلامی عنوان کرد: باغ‌موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان نقش مهمی در نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس دارد و باید نسل آینده را با حماسه‌ها و مجاهدت‌های آن دوران آشنا کرد.

وی با بیان اینکه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری احداث و تجهیز می‌شود، بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه‌آرایی شده است و در این راستا می‌توانیم از ظرفیت فنی دانشگاه و دانشجویان در حوزه موزه و محتوا استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیان کرد: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چراکه نسل جوان و دانشجویان باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند و انتظار داریم در چهار مرکز آموزشی زیرپوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان روند افزایشی کلاس‌ها را در سال جاری داشته باشیم.

سلامی با بیان اینکه دانشگاهیان به‌ویژه اعضای هیأت علمی و استادان رسالت مهمی را عهده‌دار هستند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم دستاوردها و نتایج دوران دفاع مقدس را به جوانان به‌خصوص دانشجویان انتقال دهیم.

در این دیدار مقرر شد استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان در تدوین مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی، حمایت مالی و معنوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از طرح‌های پژوهشی دانشجویان با موضوع دفاع مقدس، تهیه و تولید دو انیمیشن و دو موشن‌گرافی توسط تیم دانشجویی دانشگاه با موضوع معرفی شهدای استان و استفاده از ظرفیت علمی و فنی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان مورد توجه قرار گیرد.

مقرر شد برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های دفاع مقدس، حضور راویان دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، برگزاری دوره آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان و استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه، جمع‌آوری خاطرات و اسناد رزمندگان چهار مرکز آموزشی برای تدوین و چاپ کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی دفاع مقدس به‌صورت مجازی ویژه کارکنان و دانشجویان انجام شود.

همچنین قرار شد برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس به‌صورت مجازی، برگزاری برنامه‌ها و نشست‌هایی با موضوع زن و دفاع مقدس در دو دانشگاه فنی دختران شاهرود و سمنان و استفاده از ظرفیت دانشجویان در اهداف و مأموریت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان موردعنایت و توجه دو مجموعه قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول