اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

از توزیع 7.5 میلیون وعده غذایی بین نیازمندان تا مشارکت 80 هزار نیروی جهادی

در طول ماه مبارک رمضان سفره کرم و سخاوت خیرین و نوعدوستان پهن بوده؛ به طو ری که 7.5 میلیون وعده غذایی با مشارکت 80 هزار نیروی جهادی در 3500 آشپزخانه، بر سر سفره نیازمندان رسیده است و همچنان ادامه دارد.

از توزیع 7.5 میلیون وعده غذایی بین نیازمندان تا مشارکت 80 هزار نیروی جهادی

گروه جامعه خبرگزاری فارس: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و دستگیری از نیازمندان و کمک به مددجویان به اشکال مختلف مورد تأکید و تصریح دبین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) قرار دارد و کمک به هموطنان و نوعدوستی، قدر و منزلتی بسیار بالا دارد.

امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدگی بسیاری از اقشار کم برخوردار و کم توان، وضعیت اقتصادی این افراد هموطن دستخوش تغییرات زیادی شده و بسیاری توان تأمین مایحتاج خود را ندارند.

کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای مهم حمایتی از نیازمندان جامعه در قالب پویش ایران همدل به ارائه بسته‌های معیشتی در قالب پویش ایران همدل به کمک و نوعدوستی هموطنان نیازمند همت گماشته و خیرین و نوعدوستان در اقصی نقاط کشور هرکس به وُسع و توان خود، یاری‌گر خانواده‌های مددجو بوده‌اند.

*آغاز توزیع ۱۰ هزار سبد معیشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران

مجید باجلان، رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی از توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران با همکاری بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد.

 وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای مرحله سوم پویش «ایران همدل» انجام می‌شود، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با کمک مردم نیکوکار و خیران، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

*فعالیت 3500 آشپزخانه/توزیع 7.5 میلیون غذا بین نیازمندان

باجلان افزود: در این مدت با راه‌اندازی بیش از ۳۵۰۰ آشپزخانه در قالب طرح اطعام مهدوی، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و به دست نیازمندان رسیده است.

* حضور 80 هزار نیروی جهادی در طبخ و توزیع غذا

وی از همکاری ۸۰ هزار نیروی جهادی و داوطلب در طبخ و توزیع و اطعام نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: نیمی از این افراد فعالان مراکز نیکوکاری و مابقی نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی هستند.

*کمک 550 میلیارد تومانی خیرین در ماه رمضان

باجلان به توزیع یک میلیون و ۶۵۰ هزار افطاری ساده اشاره کرد و گفت: در مجموع تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان از سوی خیران، مردم نیکوکار و نهادها در قالب طرح اطعام مهدوی، افطاری ساده و تهیه بسته‌های معیشیتی کمک جمع‌آوری شده است.
 
 محسن جهانی، معاون امور اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به جزئیات طرح توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان، گفت: این بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های نیازمندان ساکن در پهنه غربی استان تهران توزیع خواهد شد.

* بسته‌های تغذیه‌ای 400 هزار تومانی در دست نیازمندان 

وی ارزش ریالی سبدهای توزیعی را ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای تهیه این بسته‌ها، مبلغ چهار میلیارد تومان از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین اعتبار شده است.

 

 سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد گفت: در حال حاضر ۱۴۶ هزار فرزند یتیم و ۲۳۴ هزار فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی مردم نیکوکار و حامیان بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه ۵۶۲ نفر از ایتام و ۱۲ هزار نفر از فرزندان محسنین فاقد حامی هستند، ادامه داد: متوسط دریافتی ماهانه ایتام به ۵۲۲ هزار تومان و متوسط دریافتی فرزندان محسنین به ۲۶۰ هزار تومان در ماه رسیده است.

*203 هزار حامی جدید جذب کمیته امداد شدند

رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای پویش «ایران مهربان» با هدف جذب یک میلیون حامی جدید برای ایتام و محسنین، تاکید کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۲۰۳ هزار نفر به جمع حامیان ایتام کمیته امداد پیوسته‌اند که ۴۲ هزار نفر از آنان از ابتدای ماه مبارک رمضان به حامیان ایتام اضافه شده‌اند.

 


 

381 هزار فرزند یتیم و محسنین در پوشش کمیته امداد

بختیاری از ثبت نام ۲۰۳ هزار حامی ایتام و محسنین از ابتدای اجرای پویش «ایران مهربان» خبر داد و گفت: ۳۸۱ هزار فرزند یتیم و محسنین از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند.

وی با اظهار امیدواری در خصوص اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ یتیم نیازمندی در کشور بدون حامی نباشد، از مردم نیکوکار برای پیوستن به طرح ایران مهربان دعوت کرد و گفت: مردم نیکوکار و یتیم‌نواز ایران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir یا از طریق ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ به جمع حامیان ایتام و محسنین بپیوندند.
انتهای پیام


حجت‌الاسلام علی جعفری،معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: کمیته امداد از سال ۷۵ تاکنون ارائه خدمات مشاوره به مددجویان را انجام می‌دهد و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ مشاور و هزار مرکز مشاوره به صورت برون‌سپاری، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

ارائه خدمات مشاوره به 217 هزار مددجو 

وی با بیان اینکه مشاوره‌های تربیتی، تحصیلی، خانوادگی و ازدواج مهمترین موضوعات مشاوره‌ای به مددجویان را شامل می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۷ هزار نفر از مددجویان از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند.
 
معاون امور فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر نقش مشاوران در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از تمام مشاوره‌های روانشناسی به صورت رایگان برخوردار می‌شوند.
 
وی با اشاره به عملکرد موثر خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد در همه‌گیری کرونا و بحران‌هایی مانند سیل و زلزله، اضافه کرد: به منظور کاهش آسیب‌های دوران کرونا در اسفندماه سال گذشته کلینیک مشاوره با عنوان راه زندگی (رز) برای ارائه خدمات به مددجویان و خانواده‌های نیازمند در استان‌های مختلف افتتاح شد.
 
جعفری بهرمندی تمام اقشار جامعه از  خدمات مشاوره‌ای را یک ضروررت در رشد روانی و اجتماعی افراد دانست و گفت: اقدامات کمیته امداد در راستای عدالت در توزیع و گسترش خدمات مشاوره‌ای است و خدمات با کیفیت تربیتی، فرهنگی و مشاوره برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.
 
انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول