اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت کرونا در منطقه محروم زیلایی/ استقرار پزشک پس از ۲۰ روز

دهیار موشمی سفلی بخش زیلایی گفت: در این شرایط بیمه کرونا زیلایی که از مناطق بسیار محروم استان به شمار می‌رود بیش از ۲۰ روز پزشک نداشت.

وضعیت کرونا در منطقه محروم زیلایی/ استقرار پزشک پس از ۲۰ روز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دهستان محروم زیلایی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز کهگیلویه و بویراحمد و ۷۰ کیلومتری از شهر لردگان استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود و امتداد رشته کوه‌های زاگرس دارای مناطقی کوهستانی و مسیری ناهموار جهت دسترسی به این منطقه است.

همین سخت گذری و مسافت طولانی و ناهموار دسترسی مردم به شهر را با مشکل مواجه کرده و با توجه به فقر و مشکلات معیشتی انتظار دارند مسئولان برای بهره‌مندی آنها خدمات لازم را در زیلایی مستقر کنند.

 

یکی از نیازهای مردم، نیاز به پزشک و کادر درمانی است که باخبر شدیم زیلایی بیش از ۲۰ روز است که پزشک ندارند.

بهنام آزاد در خصوص وضعیت  بیماری کرونا در دهستان محروم زیلایی به خبرنگار فارس گفت: زیلایی در وضعیت فوق قرمز کرونا بود اما با تدابیر دهیاران، بخشداران و فرمانداری هم‌اکنون وضعیت زیلایی مطلوب است.

دهیار روستای موشمی سفلی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی زیلایی نداشتن پزشک است در حالی که بخش زیلایی بالغ به ۱۲ هزار نفر جمعیت و دارای دو مرکز "موشمی سفلی و پوله" است بیش از ۲۰ روز است که هر دو مرکز فاقد پزشک هستند.

وی بیان کرد: همه در جریان بیماری کرونا و نجات جان افراد در این شرایط خاص و حساس هستیم می‌طلبد مسئولان مربوطه کمتر مسائل سیاسی را مدنظر داشته باشند و سعی کنند به مسائل بهداشتی و درمانی زیلایی بپردازند و پزشک مستقر کنند.

وی بیان کرد: قبلا پزشک داشتیم که از اینجا قهر کردند  و رفتند تا جایی که در جریان هستم رئیس مرکز بهداشت باید پزشک باشد اما ظاهرا رئیس بهداشت موشمی سفلی و پوله زیلایی دیپلم بهورزی است به همین دلیل پزشکان از اینجا رفتند.

آزاد بیان کرد: نبود پزشک را پیگیری و از رئیس مرکز بهداشت مارگون خواستیم پزشک مستقر کند که سرانجام پس از چند روز معطلی امروز پزشک مستقر کردند.

وی عنوان کرد: صحبت با رئیس مرکز بهداشت مارگون این است که در گذشته از هر کجایی که پزشک ساخت و می‌خریدند از همانجا هم پزشک برای زیلایی بیاورند و مستقر کنند جان افراد هر لحظه در خطر است.

 

وی بیان کرد: در گذشته که زیلایی در حوزه شهرستان بویراحمد بود روزهایی که پزشک مرخصی می‌رفت خود رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در اینجا مستقر می‌شد تا مرخصی پزشک تمام شود و برگردد اما بعد از واگذاری به شهرستان مارگون مشکلات زیلایی دو برابر شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول