اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سالانه هزار زندانی در استان مرکزی آموزش صنایع‌دستی می‌بینند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سالانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های استان ارائه می‌شود که شامل آموزش در رشته‌هایی چون گلیم‌بافی و قلاب‌بافی برای بند نسوان و آموزش میناکاری، معرق، منبت و تراش سنگ‌های قیمتی برای مردان است.

سالانه هزار زندانی در استان مرکزی آموزش صنایع‌دستی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مرزبان ظهر امروز در خصوص نشستی با معاون اداره کل امور زندان‌های استان مرکزی، اظهار کرد: در این جلسه اداره کل زندان‌های استان مرکزی از برگزاری و ارائه دوره‌های آموزشی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای زندان‌های ساوه، دلیجان، خمین، تفرش و اراک، بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت، اظهار رضایت و اثربخشی کرد.

وی افزود: سالانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های استان ارائه می‌شود که شامل آموزش در رشته‌هایی چون گلیم‌بافی و قلاب‌بافی برای بند نسوان و آموزش میناکاری، معرق، منبت و تراش سنگ‌های قیمتی برای مردان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: امسال با توجه به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ایجاد اشتغال برای اداره کل زندان‌ها، دوره‌های آموزشی را به میزان سال گذشته و حتی بیشتر در نظر گرفته شده است و طبق سال‌های گذشته آمادگی برای ارائه آموزش وجود دارد.

مرزبان افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از فضاهای موجود همچون نگارخانه استاد واشقانی و بازارچه‌های صنایع‌دستی استان برای فروش آثار تولیدی استفاده می‌کند تا زندانیان پس از رهایی از زندان بتوانند اشتغال‌زایی داشته باشند و در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی مشغول به کار شوند.

در پایان این نشست، اکبری معاون زندان‌های استان مرکزی از مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل پیگیری‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش ویژه زندانیان با لوح تقدیر قدردانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول