اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز جهانی قدس

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام شد.

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، به منظور حمایت از آرمان فلسطین، ویژه برنامه‌های تبلیغی - فرهنگی متنوعی با عنوان «قدس تمدن‌ساز» به همت معاونت  تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در آخرین جمعه ماه رمضان با محوریت صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۲۴ امشب تا ۲ بامداد سحرگاه بیست و سوم ماه مبارک رمضان با مناجات خوانی و ذکر توسل به نیت اهدای ثواب به شهدای جبهه مقاومت و شهدای فلسطین، آغاز خواهد شد.

از ساعت ۱۸ تا ۱۹ نیز ویژه برنامه پرسمان‌های تحلیلی و تاریخی قدس برگزار می‌شود؛ همچنین محفل شعر بین المللی با موضوع قدس و محوریت بیانات امام خمینی(ره) و محفل بین‌المللی انس با قرآن یادبود شهدای فلسطینی و یمنی از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ تدارک دیده شده است.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به اجرای نمایش آئینی «تاریخ اشغال فلسطین توسط اسرائیل و ریشه‌های آن» از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در صحن قدس اشاره کرد.

به همین مناسبت مراسمی نیز ویژه بانوان جهان اسلام با موضوع «نقش بانوان در انتفاضه فلسطین» در نظر گرفته شده است که این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود که در قالب آن از بانوان فعال فرهنگی در حوزه قدس و فلسطین از جمله هنرمندان، خوشنویسان، نویسندگان، شاعران تقدیر خواهد شد.

روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه نیز نماز جمعه به امامت آیت الله علم الهدی اقامه خواهد شد و پس از آن گروه‌های سرود با اجرای سروده‌های خود به شهدای فلسطین و روز جهانی قدس عرض اردات می‌کنند و در ادامه این مراسم نیز با برپایی نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع «تاثیرات انقلاب اسلامی و روز قدس در افول اسرائیل و تغییرات ایجاد شده در منطقه» به زبان‌های مختلف معرفی می‌شود.  

مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز مراسم ویژه‌ای برای زائران غیر ایرانی در روز جهانی قدس پیش بینی کرده است، که برپایی نشست تخصصی، شب شعر بین المللی، گردهمایی کودکان غیر ایرانی در حمایت از کودکان فلسطین، نمایشگاه بین المللی قدس و محفل قرائت قرآن از جمله آنها است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول