اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سردار شهید «محمدحسین غیب‌پرور» آیینه تمام نمای اخلاص+تصاویر

حضور در خانوده‌ای که ذکر نام و یاد حسین شهید و برگزاری مراسمات مذهبی امری همیشگی و متداول بود از محمدحسین نوجوانی مذهبی و آشنا به مسائل دینی و مقید می‌سازد، تقید و ارادتی که راه سعادتمندی او را انتخاب می‌کند.

سردار شهید «محمدحسین غیب‌پرور» آیینه تمام نمای اخلاص+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در یکی از سحرگاهان سال 1340 در روستای دهنوی سرفاریاب فرزندی  به دنیا می آید که پدرش سیدعزیزاله نام  او را محمدحسین می‌گذارد.

سیدمحمدحسین در خانوده ای مذهبی و متدین که با پیشه کشاورزی روزگار می‌گذراند چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی با کار و تلاش مانوس بود.

حضور در خانوده‌ای که ذکر نام و یاد حسین شهید و برگزاری مراسمات مذهبی امری همیشگی و متداول بود از محمدحسین نوجوانی مذهبی و آشنا به مسائل دینی و مقید می‌سازد، تقید و ارادتی که راه سعادتمندی او را انتخاب می‌کند.

سردار شهید محمد حسین غیب‌پرور دوران ابتدایی را در سرفاریاب به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به دهدشت هجرت کرد ولی به دلیل بعد مسافت و نبود فضای مناسب برای سکونت ترک تحصیل کرد و به روستای  خود بازمی گردد و به مدت یک سال به پدر و مادرش در کارهای کشاورزی و دامپروری کمک می‌کرد.

پس از یک سال  با تغییر سیستم آموزش و پرورش پنجم ابتدائی نظام جدید را مجدداً گذرانیده و یک سال بعد مجدد به دهدشت باز می گردد و در مدرسه راهنمائی تحصیلی طالقانی (کیوان) مشغول تحصیل شد و پس از گذراندن دوران راهنمائی به هنرستان صنعتی دهدشت راه می یابد.

با آغاز تحرکات انقلابی در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت محمدحسین نیز ندای انقلاب و امام لبیک گفت و پای ثابت فعالیت‌های انقلابی و تظاهرات در شهر دهدشت بود.

با پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج شهید محمدحسین غیب پرور به سپاه دهدشت می پیوندد و به ماهشهر می روند مدت پانزده روز در آنجا  کار انتقال مهمات به جبهه را انجام می دادند.

شهید غیب پرور در سال ۱۳۵۹ ضمن تحصیل در سال چهارم هنرستان به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دهدشت در آمد و در سال ۱۳۶۰ عازم جبهه شد و در عملیات بزرگ طریق القدس شرکت کرد.

شهید در  سال 1362 ازدواج می‌کند و در همان زمان مسئولیت امور مالی سپاه دهدشت را به دست می گیرد و پس از آن به عنوان  قائم مقامی سپاه دهدشت انتخاب می شود.

شهید غیب پرور در تاریخ 15 بهمن 62 به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود  در عملیات بزرگ خیبر شرکت می کند و  دچار مجروحیت می‌شود و مدتی در بیمارستان بستری بود و سپس به خانه باز می‌گردد و پس از مدتی مجدد  به جبهه برمی گرد که نهایتا در  و در تاریخ 16 اردیبهشت 63 در پاسگاه زید عراق به فیض شهادت نائل می شود.

مزار مطهر شهید سیدمحمدحسین غیب پرور  در روستای زادگاهش دهنوی اسلام آباد سرفاریاب قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول