اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یادمان زلزله کرمانشاه ساخته می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به تاکیدات استاندار برای ثبت آثار مخرب و گسترده زلزله آبان‌ماه سال۱۳۹۶، یادمان و کتیبه ثبت این زلزله به‌زودی ساخته خواهد شد.

یادمان زلزله کرمانشاه ساخته می‌شود

به گزارشخبرگزاری فارس از کرماشناه به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، مهرداد سالاری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از ساخت یادمان زلزله کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: مکان اجرای این کتیبه در شهرستان سرپل‌ذهاب شناسایی شده و با احداث این کتیبه در نظر داریم علاوه بر نمایش گذاشتن آثار مخرب زلزله، ارائه خدمات و نحوه بازسازی نیز در مناطق زلزله‌زده نیز برای آیندگان به عنوان یادگار باقی بماند.

وی گفت: جلسه امروز به منظور ایجاد هماهنگی کامل بین دستگاه‌های ذی‌ربط برای احداث این کتیبه در شهرستان سرپل‌ذهاب تشکیل شده و این دستگاه‌ها وظیفه دارند در این راستا اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند و مانع از صرف وقت زیاد برای گرفتن استعلامات مرتبط شوند.

وی با بیان اینکه وقوع زلزله برای مردم بسیار تلخ، اما روند بازسازی و ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده شیرین بود، ادامه داد: در این کتیبه تمامی آثار وقوع زلزله و مراحل پس از آن ثبت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: اعتبار لازم برای احداث این کتیبه از منابع استانداری اختصاص خواهد یافت و در احداث این مجموعه تلاش خواهد شد که تمامی نکات و موضوعات لازم اعم از مسائل ترافیکی، میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی، محوطه‌سازی، چگونگی دسترسی مردم، حفاظت صحیح از مجموعه و ... لحاظ شود.

سالاری افزود: علاوه بر احداث کتیبه و دیوار نوشته قصد داریم یادمانی بسیار بزرگ نیز که دربرگیرنده مراکز فرهنگی، استراحتگاه، المان‌های خاص، آثار تاریخی زلزله و... باشد با انجام یک کار مطالعاتی بسیار دقیق احداث شود، اما در حال حاضر اولویت کار با احداث همین کتیبه است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول