اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ثبت بزرگترین وقف کشور به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان

بزرگترین موقوفه تاریخ انقلاب اسلامی با ارزش حدودی ۱۵ هزار میلیارد تومان در اداره اوقاف شهرستان ری ثبت شد.

ثبت بزرگترین وقف کشور به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، یک قطعه زمین به مساحت ۳۳۱ هکتار و ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان که در شهرستان دماوند واقع شده است، توسط خیر نیک اندیش محسن معروفی در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ثبت شد.

مجتبی عبداللهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در آیین ثبت این وقف که ظهر امروز در اداره اوقاف شهرستان ری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ملک بزرگترین وقفی است که در نظام جمهوری اسلامی با نیت‌های بسیار ارزشمند انجام می‌گیرد که با ایام شهادت حضرت علی(ع) نیز هم‌خوانی دارد.  

وی با بیان اینکه متولی این وقف خود واقف است گفت: این موقوفه با تأسی به حضرت امیرالمؤمنین(ع) با نیت کمک‌رسانی به ایتام، بیماران، دانش‌آموزان و دانشجویان و زوج های جوان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: این موقوفه ۶۶۲ هکتار است و سه دانگ آن متعلق به آقای معروفی است که جمعاً ۳۳۱ هکتار است و با متعلقات آن وقف می‌شود و از این به بعد درآمد آن صرف نیت‌های این موقوفه خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه این ملک کاربری مزروعی و مسکونی دارد عنوان کرد: بخشی از آن در حال ساخت و ساز و نیت واقف این است که در ادامه خانه‌هایی برای اسکان موقت زوج‌های جوان احداث و در اختیار جوانان قرار بگیرد.

وی گفت: امید است با همراهی واقف این سه دانگ، مالک دیگر این ملک مابقی این زمین نیز وقف شود و همه این ملک درخدمت نیازمندان قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه وقف اقتصاد اسلامی را می‌تواند پویا کند، افزود: اگر اموال وقف شود تا یوم‌القیامه اموال حفظ می‌شود و هیچ‌کسی نمی‌تواند به آن دست‌درازی کند.

عبداللهی عنوان کرد: وقف حفظ اموال است و از بین رفتن اموال نیست، وقف عدالت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد لذا نیاز است امروز مردم را با فرهنگ و موضوعات وقف آشنا کنیم.

احداث مسکن برای زوج‌های جوان

محسن معروفی خیر نیک‌اندیش در ارتباط با موقوفه مذکور اظهار کرد: این پلاک در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند قرار دارد و ارزش حدودی آن ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: پدرم پیش از این در جنوب استان تهران در حوزه مدرسه‌سازی تلاش‌هایی داشت و ما نیز با الگوگیری از پدرمان این کار را انجام دادیم و نیت ما این بود در کنار اقدامات دنیایی نیم نگاهی به آخرت داشته باشند.

این واقف بیان کرد: ما در خانواده طوری اقدام می‌کنیم که فرزندان خودمان نیز در ادامه این مسیر را ادامه دهند و به هم‌نوعان خودشان کمک‌رسانی کنند.

معروفی ادامه داد: این کار را چند سالی است که از سیستان و بلوچستان در حجم کمتر آغاز کردیم و افراد بسیاری هستند که در کنار ما در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه کاربری پلاک مزرعه است و تبدیل به کاربری مسکونی شده است، تصریح کرد: بخشی از آن مسکونی است و در تلاش هستیم کل زمین را به بافت مسکونی تبدیل کرده و برای اسکان زوج‌های جوان استفاده کنیم تا با بهره‌گیری از آن در شهرستان‌های دیگر بتوانیم مسکن‌های زیادی برای جوانان احداث کنیم.

این خیر نیک‌اندیش در پایان خاطرنشان کرد: این کار را پایلوت قرار دادیم تا در استان‌های دیگر نیز بتوانیم این کار را بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول