اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

کودکان کار مجازی را فالو نکنیم

جای کودکان، نه در خیابان و نه در اینستاگرام است. کودکانِ کارِ مجازی را فالو و لایک نکنیم.

کودکان کار مجازی را فالو نکنیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، این روزها صفحات شخصی و اختصاصی کودکان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته‌ و علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان زیادی دارند؛ روزبه‌روز بر تعداد این صفحات افزوده می‌شود. 

ویدئوی کودکان شیرین‌زبان که کارهای بامزه انجام می‌دهند در اینستاگرام توجه همه را جلب و به‌سرعت گُل می‌کند.

ویدئوهای بعدی و بعدی منجر به ایجاد یک صفحه مجزا برای این کودکان می‌شود و لحظات شخصی کودک توسط والدین آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. باید بدانیم هر انسانی در اشتراک لحظات زندگی‌اش با دیگران، باید حق انتخاب داشته باشد و ما در جایگاه والد اجازه نداریم به‌جای آن‌ها تصمیم بگیریم...!

بدون شک این مسئله یکی از مصادیق کودک‌آزاری است و بهره‌کشی اقتصادی از کودکان محسوب می‌شود که خلاف قانون است.

البته تمام والدین این کار را برای درآمدزایی از کودکانشان انجام نمی‌دهند. اما جذابیت دیده شدن، افزایش فالوور و لایک بیشتر، دامی برای نقض حریم خصوصی کودکان است و قضاوت‌هایی از پیش تعیین شده برای آن‌ها می‌سازد که می‌تواند منجر به آسیب‌های زیادی در دوره نوجوانی‌شان شود.

جای کودکان نه در خیابان و نه در اینستاگرام، بلکه در میان همسالان و در مدرسه است. ممکن است متوجه خشونتی که علیه کودکان در فضای مجازی می‌کنیم نباشیم و با لایک از آن‌ها حمایت کنیم.

باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم و بدانیم که توجه ما، یک کالای ارزشمند و مؤثر است و همان‌طور که معتقدیم نباید به کودکان کار خیابانی پول بدهیم چون از طرف افراد دیگر اجیر می‌شوند در مواجهه با کودکانِ کارِ مجازی هم همین کار را باید انجام بدهیم و آن‌ها را فالو و لایک نکنیم.  

در این باره این ویدئو را هم ببینید: 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول